selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 13:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 18:14 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2011 10:49
Posts: 248
Det som får mig att besöka olika forum är för att få ta del av andras erfarenheter och kunskap, dela med mig av den lilla del jag kan bidra med.
Vad driver er andra att besöka olika forum? Är det som bilden nedan?
Vi kommer alltid att tycka och uppfatta saker olika, det viktiga kanske inte är att övertyga andra om att ens egen åsikt är den rätta?
Jag brukar tänka att när jag skriver på forum så är det till en person jag just träffat och tar en kopp kaffe med.

Hoppas fokus kan komma åter till det vi alla brinner för istället för vem som har fel :)


Attachments:
duty_calls.png
duty_calls.png [ 13.77 KiB | Viewed 5067 times ]
Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 21:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Håller med till 100%.
Alltför mycket fokus och energi läggs ibland just på att försöka övertyga andra om att man har rätt eller att dom har fel, eller bara pajkasta rent allmänt.
Många tar så illa upp att dom tom lämnar forumet. Med stor sannolikhet är detta ett av sveriges minsta forum/communities, har vi verkligen råd att köra på som under senaste tiden ?
Känns som om forumet bränner ut sig i båda ändarna av eldsjälarna själva.

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 23:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Det är både en för och en nackdel att sitt bakom en skärm. Många som inte hade vågat, önskat diskutera irl, kan komma fram. Samtidig är det lätt att kasta ur sig påståenden som är mer eller mindre upphettade av eget engagemang och lika mycket missförstånd, och övertolkning av vad andra skriver.

En klassiker är, när din partner eller kanske en vänns partner är ledsen för du eller vänner sagt något de tolkar som väldigt negativt, ofta en banalitet.

Om de finns 1positiv eller kanske bara neutral vinkling av det som är sagt, och 1 negativ. Så varför förutsätta att personen ifråga alltid menar det negativa?

Tycker det med kaffekoppen var en bra infallsvinkel!

I tillegg tycker jag alltför många tar ting personligt. Istället​ för attfråga/ be någon. Förklara utreda vad de menar och kanske lära sig nåt på kuppen.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 11:13 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Bilden är ju klockren! :D


Visst är det så! Många tar saker personligt, känner kanske att de inte blivit tillräckligt hörda?

Ett problem är att det helt uppenbart finns flera, även i detta lilla forum, som inte på något sätt är medvetna om sin egna oförmåga att acceptera andra!

Jag vet, med i alla fall lite självinsikt, att jag gillar att utmana! Man samtidigt så är jag genuint intresserad av att ta del av andras kunskaper och insikter! Ibland blir det fel, man ställer en för hård fråga till någon som inte har förmåga att se omgivningen för alla LP12'or som står ivägen.


Min förhoppning är att summan av vårt möte på detta forum är betydligt större än om vi inte möttes alls!



Men hur skall man göra när saker börjar bli för upphetsade? Trots att man inte själv vill så bör man nog backa hem lite... börja med att övertyga sin "motståndare" om att man faktiskt lyssnar! Att man bryr sig, att man är intresserad!

Dock så är det ibland omöjligt att få alla att förstå att även DE måste hjälpa till, de kommer fortsätta med sin attack. Det märkliga är att de nog själva känner att de endast tvingas försvara sig...

Utan referens till något,, det är bra att chilla ibland!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited