selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 13:51

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Mon Mar 27, 2017 08:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Det är en märklig debatt egentligen,, "hur låter det, och varför har JAG rätt..."?!

Ingen kan säga annat, eller rättare, borde kunna säga annat än att musik som någon stans digitaliserats endast handlar om 1 och 0. Digitalt så är det bara 1 eller 0, eller hur?

Samtidigt som ingen heller kan argumentera emot att "låter det bättre så är det bättre!"


Även om jag personligen verkligen gillar hårda fakta mer än religiöst doftande åsikter baserade på en kombination av solhöjd och principiellt betingad vidskeplighet, så kvarstår ändå:

Låter det bättre, så ÄR det bättre!


Jag tror att "vårt gemensamma problem" ligger i att hänföra upplevt resultat till olika tänkbara förklaringar, där vissa av oss är mer övertygade än andra,, och vissa av oss är mer övertygande som personer och mer noga med att driva igenom sin vilja/tanke/resonemang.


Egentligen så är det bara bra att vi tycker, känner och upplever olika, för det genererar förbättringar, kunskap och erfarenhet. Problemet är när "vi" inte är medvetna om den press och påverkan vi utgör som person emot vår omgivning, så blir det inte sällan problem...

Kanske är vissa av oss mer intresserade av att leverera och cementera? Medan andra är mest intresserade av att veta och förstå varför?

Tyvärr är inte alla medvetna om vad de bidrar med, varken bra eller dåligt.

Som jag ser det,, den som cementerar förstör för de flesta, samtidigt som vi alla är människor med olika personligheter, dock så är vi sällan så unika som vi gärna vill tro.


Så, nu känner jag att jag förtjänar en nydragen espresso och lite skön vinyl.

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited