selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 20:22

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Mar 14, 2017 23:36 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Denna tråd startas enbart pga Moderatorernas petande, därför är rubriken som den är,jag sätter mig definitivt inte på ngr höga hästar.

Sony/Per....lägg in alla borttagna inlägg här,speciellt mitt från Stampa-tråden där jag förklarar mitt beslut.Hela inlägget + de övriga medlemmarnas också.

Då får du ju som du vill,nu har vi en egen tråd,snacka om oskickligt agerande från Moderatorerna.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Last edited by Foundation First on Wed Mar 15, 2017 00:45, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 00:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Som sagt, trist att du drar dig tillbaka, har uppskattat dina inlägg här! ☺

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 04:49 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
:oops: :oops: :oops: Tack,får lägga in 3 rodnande gubbar här,det inlägg som togs bort innehöll bara två.
Ditt inlägg om tidsplan ler jag fortfarande åt ... :-)

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 10:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Feb 04, 2006 18:37
Posts: 524
Foundation ta inte farväl ännu. Du har många som följer dig i denna tråd och säkert andra trådar med. Detta är ju inte Linns egna forum och deltagarna har väl som jag förstår rättighet att uttrycka sina åsikter. Eller hur???

Kritik är väl oftast nyttig och kan leda till andra alternativ som kan vara minst lika bra, som detta med
Lingo1 som jag själv tycker är mycket spännande

:idea:


Top
   
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 12:23 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Foundation First wrote:
Då får du ju som du vill,nu har vi en egen tråd,snacka om oskickligt agerande från Moderatorerna.
Nej, någon sådan diskussion kommer vi inte ha här. Dessa synpunkter tas via PM.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 15:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Foundation First, jag har missat vad som modererats både igår och idag men nu när jag kommer in på forumet och läser dina inlägg och ditt språkbruk blir jag faktiskt mest undrade över hur du agerar. Moderator har skrivit att ni får redan ut saker via PM. Dialog är bästa vägen till förståelse och att hitta lösningar.

Jag skulle gärna fortsätta att läsa om bl.a. era upplevelser och slutsatser kring Lingo 1. Hoppas att du kan fortsätta skriva på forumet.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 16:22 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Roland,jag förstår dig.
MEN,hade alla inlägg,mina samt alla andras fått vara kvar så hade du inte behövt fundera,men det blir ju moderatorernas syfte/resultat.
Att det blir obegripligt,till medlemmarnas nackdel.....tyvärr.

MEN,ibland då man hållit god ton länge måste man kunna tillåta sig att reagera på ren svenska.

Deras inblandning i Stampa-tråden resulterade i det här,helt utan anledning dessutom,det var enl alla en mkt trevlig stämmning där.

Per modererade mig när jag gav Bill lite råd i hans tråd,han tyckte jag var oförskämd,jag PM'ade direkt Bill och bad om ursäkt om det kunde uppfattas så,samt skickade mit telnr.
Skrev också ett inlägg i tråden med en hälsning till Bill att jag PM'at honom.

DET,togs också bort....???

Jag har nog blivit lite osvensk med ålder,efter ett tag,nog länge så tillåter jag mig reagera som en Italienare.
Det skulle nog fler svenskar tillåta sig i stället för att knyta näven i byxfickan.

Första gången jag upplevde det på plats var när 2 Italienare spelade Boule på ett byatorg i Italien,helt plötsligt exploderade en arbetarklädd mot en kostymklädd.
Trodde dom skulle mörda varann :-),3 min senare klappade dom varann på axeln och fortsatte spela,vi satt 5 m ifrån och började backa.....detta var 1986 .

Men dumhet,att inte kunna erkänna felbedömmningar osv.....ja,ja

Förövrigt så ringde precis Bill,så jag ska ringa upp honom när jag skickat detta,så löser man eventuella missförstånd,dialog och våga ta debatten.Det leder oftast/alltid framåt,inte gömma sig bakom PM och att radera.
Läs Sportis inlägg om just det i Stampa-tråden.

Annars uppskattar jag dig och dina inlägg också,även de PM du skickat....:-).

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 16:40 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Några formuleringar i ovanstående inlägg är borttagna. Vi ska inte ha pajkastning här.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 16:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Ja, du verkar ha ögonen på dig för nu kom det ett sådant där rött inlägg igen.

Förstår också att jag endast sett den ena sidan eftersom att dina inlägg är borta.
Det du skriver verkar sunt och jag hoppas att nuvarande infektion mellan dig och moderatorerna får samma slut som det du fick uppleva i Italien.
Rubriksättningen Foundation First tar Farväl hoppas jag formulerades i en stund av vredesmod.
Som du märker är jag hoppfull.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 17:30 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Fortsätt diskussionen om moderering här.

viewtopic.php?f=4&t=11334


Top
   
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 19:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
per wrote:
Några formuleringar i ovanstående inlägg är borttagna. Vi ska inte ha pajkastning här.
Du fortsätter likt i samma stil,skyggdlappar på.

Jag redovisade syftet med mitt agerande/skrivande,MEN.....det var väl för känsligt för dig/er.Det är/var så långt från "pajkastning" man kan komma.

Vore tacksam om du inte håller på att flytta mina inlägg kors och tvärs,denna tråd öppnade jag pga Sonys uppmaning i Stampa-tråden,låt den vara så man får ett sammanhang åtminstone ngnstans.
Det tog ETT DYGN innan ni kände er tvingade att öppna en Forummodereringstråd,borde skett ganska omgående.
Det var ett av mina syften,att få ut er ur garderoben.....men,känns som att det är lite försent nu.Hoppas jag har fel.


Jag har ställt dig ngr frågor som du inte svarat på via PM,samt även i Forummodererings-tråden,skulle vara tacksam om du koncentrerade dig på dom istället för att hålla på och flytta mina inlägg.Dom har legat ute ganska länge nu.

Vill jag skriva i din forum modereringstråd så gör jag det själv,det behöver jag ingen bedömnings-funktion för.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited