selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 12:00

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Mon Mar 06, 2017 08:51 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jobbig sits. Nu har vi ju inte hela bilden framför oss och det låter inte som dialogen varit bra men samtidigt får man nog vara medveten om att man kan ha olika syn på hur lång tid det ska få ta. I mitt fall skulle jag nog ägna en del tid att fundera på vilka mindre saker jag vill spara men sedan få iväg allt annat så fort som möjligt så man kan fortsätta med sorgeprocessen. Min bättre hälft skulle däremot förmodligen vilja ha lång tid på sig att gå igenom allt. Inget av sätten är ju uppenbart rätt eller fel utan beror på hur man är och vill hantera det. Kan vara något att tänka på så att man inte blir bitter över syskonens agerande för all framtid (just ur den aspekten).


Top
   
PostPosted: Tue Mar 07, 2017 11:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Sony wrote:
Jobbig sits. Nu har vi ju inte hela bilden framför oss och det låter inte som dialogen varit bra men samtidigt får man nog vara medveten om att man kan ha olika syn på hur lång tid det ska få ta. I mitt fall skulle jag nog ägna en del tid att fundera på vilka mindre saker jag vill spara men sedan få iväg allt annat så fort som möjligt så man kan fortsätta med sorgeprocessen. Min bättre hälft skulle däremot förmodligen vilja ha lång tid på sig att gå igenom allt. Inget av sätten är ju uppenbart rätt eller fel utan beror på hur man är och vill hantera det. Kan vara något att tänka på så att man inte blir bitter över syskonens agerande för all framtid (just ur den aspekten).
Min tankegång/synsätt är att man först ska visa respekt mot den bortgågnes vilja och önskemåldärefter de ingående i dödsboets önskemål.
Ngn kanske inte vill ha med kvarlåtenskapen att göra,andra (som din bättre hälft kanske vill vända på varje pryl) men detta handlar om fullständigt orealistiska tidsrammar.Satta av en utomstående (som borde ha erfarenhet och kände till familjerelationen),ordet stolpskott ligger nära tillhands.

Jag själv, som beskrivits i både sorgearbete samt pressad situation pga familjesituationen gjorde ju misstaget att skriva på tidsramavtalet.

Det intressanta är att efter jag upplyste "stolpskottet" mina synpunkter på fredagmorgon (kan ha varit torsdag) huvudet är inte med i matchen än ;-),så vågar han inte ringa.
Med tanke på de två (med skåplastbil) han engagerat 1dag för att hjälpa till,de fick köra 3dgr till,fred,lörd,sönd till långt in på kvällarna samt det vi ställde ut söndnatt,månd fm som han/de skulle hämta senare.
Bevis nog vem som har "rätt".

Ska berätta senare om det sista dygnet,kan bara säga nu att jag började kl 07.00 på söndagmorgon,skrev här tidigare att går det bra så är vi nog klara 02.00 natten mot måndag.

Kl hann passera 2.00 en stund,men först på måndag-em.Ni läste rätt,vi var igång sista passet i 34 timmar,i dessa ingick ett snabbt matintag sönd 16.00 på 30 min,hamburgare på Statoil söndagnatt 23.45 tidåtgång 20 min samt kaffe/macka Statoil 05.30 söndagmorgon tidsåtgång 15 min.

Innan sista lasset lunch/middag månd-em 15.00 i 30 min,övrigt bara vätska.

Fråga inte hur jag mår idag för det vet jag inte själv ens ;-) :-).

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Last edited by Foundation First on Tue Mar 07, 2017 13:28, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Tue Mar 07, 2017 11:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Kolla om du orkar stampa takten?
Om ok...du lever :wink:

Seriöst, hoppas du kan vila ut nu. Detta är övermänskligt.
Otroligt hänsynslöst av de andra närstående att lägga allt på dig.


Top
   
PostPosted: Tue Mar 07, 2017 11:34 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
sportbilsentusiasten wrote:
Kolla om du orkar stampa takten?
Om ok...du lever :wink:
.
I love that :-) :-)

Men just nu vete F-n om jag orkar....... ;-)

En liten notering,på söndag seneftermiddan åkte kompisen till DollarStore och köpte 100st flyttkartonger till samt ett "gäng" 150 liters plastsäckar på rulle.
En 3'e dels rulle plastsäck är kvar,allt gick åt från sönd-seneftermiddag och framåt.Tänk då vad som gått åt tidigare under veckan.

Begreppet ..... " Den som har flest prylar när han dör vinner " delar jag av begripliga skäl inte längre.;-)

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Last edited by Foundation First on Tue Mar 07, 2017 13:32, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Tue Mar 07, 2017 13:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Foundation First wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Kolla om du orkar stampa takten?
Om ok...du lever :wink:
.
I love that :-) :-)

Men just nu vete F-n om jag orkar....... ;-)

En liten notering,på söndag seneftermiddan åkte kompisen till DollarStore och köpte 100st flyttkartonger till samt ett "gäng" 150 liters plastsäckar på rulle.
En 3'e dels rulle plastsäck är kvar,allt gick åt från sönd-seneftermiddag och framåt.Tänk då vad som gått åt tidigare.

Begreppet ..... " Den som har flest prylar när han dör vinner " delar jag av begripliga skäl inte längre.;-)
Det är alltid trist när det är bråk och tvister som sätter gränserna. Om "folk" är överens kan man åstadkomma nästan vad som helst på nästan ingen tid alls.

Trist med alt tjafs.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Mar 07, 2017 15:10 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Bill50x wrote:
Foundation First wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Kolla om du orkar stampa takten?
Om ok...du lever :wink:
.
I love that :-) :-)

Men just nu vete F-n om jag orkar....... ;-)

En liten notering,på söndag seneftermiddan åkte kompisen till DollarStore och köpte 100st flyttkartonger till samt ett "gäng" 150 liters plastsäckar på rulle.
En 3'e dels rulle plastsäck är kvar,allt gick åt från sönd-seneftermiddag och framåt.Tänk då vad som gått åt tidigare.

Begreppet ..... " Den som har flest prylar när han dör vinner " delar jag av begripliga skäl inte längre.;-)
Det är alltid trist när det är bråk och tvister som sätter gränserna. Om "folk" är överens kan man åstadkomma nästan vad som helst på nästan ingen tid alls.

/ B
Håller med,måste berätta om vänskap.
Ringde en kompis/vän torsdagen fm sa HJÄLP,sen dess har han varit med mig till mkt sena nattimmar.Även det sista nonstoppasset på 34 timmar.

Hur värderar man sådan vänskap i ord,det går ej,han läser aldrig på nätet så detta kommer han aldrig att se....men är ändå värd att nämnas.
Vet att han vill vara anonym,han är hyresfastighetsägare i min hemstad,så mkt kan sägas.

Vi har hjälpt varann då och då och bägge vet att ringer den andre så gäller inte ens eget dödsfall som giltig frånvaro,det är en härlig känsla och en trygghet baserat inte på att måsta,utan att vi verkligen vill som vän för varann.
Vi körde ett liknande "race" i hans stuga.....eller villa i Hemavan för ca 7 år sen,fast det tog 9 dgr.

Egentligen också en story värd att berättas om här under övrigt,om att hålla löften,missbrukat förtroende mm från anlitat mindre byggföretag.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Tue Mar 07, 2017 15:48 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Hjärnan börjar återhämta sig,det kommer lite minnesbilder då o då :-).

På måndag-em tog lunch vid 15.00-snåret,hade ett stort släpvagnslass kvar att köra,kompisen äter snabbare än jag.
Han somnade vid restaurangbordet när han väntade på att jag skulle äta klart,personalen kom och frågade om han var sjuk :-).
Vi såg väl inte så representativa ut,efter då ca 33 timmar i 190......OCH...då jag skriver 190 så är det nog tilltaget väl i underkant.
Ex,på natten då vi körde iväg saker blev jag irriterad flera gånger på kompisen då jag tyckte han körde för sakta.....kör fortare annars hinner vi inte,sa jag rätt många gånger.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited