selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 19:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Forumet
PostPosted: Tue Feb 21, 2017 22:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Personligen tycker jag att det är tramsigt att vuxna män blir så lätt sårade för att någon i deras mening uttrycker sig lite fel eller oprecist. Jag befarar att sånt dämpar skrivlustan på ett forum mer än nått annat. Skit mer i hur folk uttrycker sig och bry er mer om andemeningen i inläggen istället. Det skrivs för mycket på näsan här.


Last edited by Carl on Wed Feb 22, 2017 01:43, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Wed Feb 22, 2017 00:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Carl wrote:
Personligen tycker jag att det är tramsigt att vuxna män blir så lätt sårade för att någon i deras mening uttrycker sig lite fel eller oprecist. Jag befarar att sånt dämpar skrivlustan på ett forum mer än nått annat. Skit mer i hur folk uttrycker sig och bry er mer om andemeningen i inläggen istället. Det skrivs för mycket på näsan här.
Du har rätt till din åsikt,på samma sätt som vi i norr har rätt till vår.
Vet att jag talar för många här uppe nu.I många år har det upplevts här uppe att vi blivit "klappade på huvudet" återkommande.Mkt,mkt som skrivits här uppe ifrågasätts å det starkaste medan det som skrivs söderut tas emot som sanningen.

Detta mina vänner dämpar skrivlustan på ett forum,om du Carl tycker om att ironiskt bli klappad på huvudet och förminskad genom åren.....fine.....MEN vi tycker inte om det.En del slutar skriva,fast med ngt sporadiskt inhopp ibland.Andra reagerar och sätter ner foten hårt och bestämt.De flesta knorrar om detta sinsemellan på telefon eller via PM/sms mm.

"Det skrivs för mycket på näsan här"......håller med,det har vi här i norr verkligen känt av.FAST.....det var väl inte det du syftade på eller hur.

Det intressanta är att det pågår en omfattande dold kontaktverksamhet med oss här uppe i norr,så tydligen har vi en hel del att tillföra.Men ingen vill skriva på forumet med risk att bli påhoppad/förminskad.

Här uppe har vi elektronikkompetens som ger service åt minst halva Linn-Sverige,medlemmar som åker på återkommande skandinaviska hifiresor och har besökt över 100 andra Sellerister söderut,har bland norrmedlemmar tillgång till precis allt som finns inom Linn och Naim (förutom Statement).
Gjort banbrytande upptäckter på svagheter i Linns switchade nätdelar,både power samt lågnivå.Testar,testar och åter testar.

Mäter upp och upptäcker brister i Solo's,350's mm.Mkt stora och välkända installationskunskaper.Erfarenhet av anordnande av mkt lyckade Hifimässor,medlemmar som bygger hifirum,drar extrema ellösningar till hem,planerar nätcentral på tomtgränsen.

Ja,listan kan göras hur lång som helst.Vi vet verkligen enskilda detaljers betydelse,detta försöker vi dela med oss av,om du Carl tycker att detta skrivs för mkt på näsan......låt då bli att läsa.....as simple as that.
Men då jag började med Linn var det just för att det skrevs på näsan,de hade råkoll på allt och byggde via detta förtroende med oss kunder.Har du glömt den tiden ?

Summering,det finns en grym kompetens här uppe i norr,tro inget annat.Men nästan obefintligt når dagens ljus på forumet.
Ska vi samexistera så sluta klappa oss på huvudet för då blir det problem.Låt oss hellre ta ett samlat grepp över LinnSverige.

Tack för ordet.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Wed Feb 22, 2017 00:43 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Dessa inlägg får bli en egen tråd. För de hör inte hemma i tråden som diskuterar Linns service. Diskussionen om samtalston och förminskande fortsätter här.


Top
   
PostPosted: Wed Feb 22, 2017 01:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Foundation First wrote:
FAST.....det var väl inte det du syftade på eller hur
Nej det var det inte. Vad jag syftade på är att det ofta nu förtiden verkar viktigare HUR saker sägs än VAD som sägs/menas på forumet - och att det ofta blir sårade och sårande känslomässiga reaktioner på hur det sägs till den grad att det tar över fokus från ämnet. Tråden var bara ett av många exempel. Jag har inte någon gruppering eller polarisering i åtanke, det har jag ingen insikt i eller kunskap om.


Top
   
 Post subject: Re: Forumet
PostPosted: Wed Feb 22, 2017 16:41 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Hej Carl
Jag har en ganska säker känsla vem du är,klingar det ngn klocka vem jag är.
Vi kan ju ta det via PM :-).

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Fri Feb 24, 2017 01:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 791
Location: Förenade Arabemiraten
Foundation First wrote:
Carl wrote:
Personligen tycker jag att det är tramsigt att vuxna män blir så lätt sårade för att någon i deras mening uttrycker sig lite fel eller oprecist. Jag befarar att sånt dämpar skrivlustan på ett forum mer än nått annat. Skit mer i hur folk uttrycker sig och bry er mer om andemeningen i inläggen istället. Det skrivs för mycket på näsan här.
Du har rätt till din åsikt,på samma sätt som vi i norr har rätt till vår.
Bara för min information, norr är Luleå och högre?

Jag kan hålla med dig eller Carl oavsett var han eller du nu råkar bo, tom skåne!

Det är inte mer synd om dig än någon annan?

Lite mer ärliga åsikter som måste kunna diskuteras, lite mindre snyft?

Har du provat A4200 med dubbla nätagg, kul!

PS. Batteriet på Kairn håller i två? år, vad förvänta efter 25 år?

Inget av detta har med Norrland och skaffa!

pps.
prova att få naim och serva sin egen aro arm.


Top
   
 Post subject: Re: Forumet
PostPosted: Fri Feb 24, 2017 21:27 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
https://www.naimaudio.com/connection-ma ... im-product


Hör inte till trådämnet,men går lite OT och skickar en länk till Naims nyligen utbyggda serviceavd.

Fredrik,läs den så får du en uppfattning av Naim's strävan och kundvård.Ta kontakt med Naim,det brukar löna sig.

Aro-armen slutade tillverkas för att det bara såldes ... tror det var 4 st/år de sista åren + att han som var expertisen,och arbetat med detta i decenier skulle gå i pension.Men,vet att en byggt en för privat bruk,så ta kontakt.Naim brukar göra allt som står i deras makt för att lösa problem.

Ibland,som i verkliga livet så går saker inte att lösa.Men har man målsättningen att det går så är mkt vunnet.Så ta kontakt.

Fredrik,ibland ser man att Gävle med omnejd räknas till Norrland ;-),men när vi skriver norr så menar vi nog The Archangels tidigare bostadsort Umeå och uppåt.Han bor nu i Pajala.

Fredrik,jag/vi söker inte medhåll bara jämbördig respekt,och att inte bli klappad på huvudet när vi/jag lägger ner tid för att ge råd.

Det är väl ärligt om ngt att säga var man står i en fråga,förstår inte hur du kan vrida till det till "snyft".

Här i norr snusar vi en dosa i varje "prilla",spöar kärringen varje fredag,dricker en 75cl sprit rent varje lördag,tjuvjagar så mkt vi kan (för att ha råd att köpa Linn),buskör med skoter till krogen i stan.
När f-n ska vi ha tid att "snyfta". :-)

Fredrik,Ja,jag har provat 4200-slutsteget med dubbla nätdelar.....det var kul.Detta tack vare en/ett otroligt nerlagt arbete av en annan forummedlem här i norr.

Batteriet till Försteget Linn Kairn håller betydligt längre tid än 2 år,men förstår inte kommentaren....det har ju inte diskuterats.
Även andra av dina kommentarer såg jag inte den röda tråden i men har ändå försökt besvara dom.

Trevlig fredagkväll :-)

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited