selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 18:11

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hifi resa
PostPosted: Sat Dec 19, 2015 01:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Jag och Haraldur funderar på att åka till skåne och hämta ett par isobarik för testbruk, dels skulle vi eventuellt behöva någonstans att övernatta, sen skulle det ju vara kul om någon kunde ordna kanske någon liten träff med andra med samma intresse

Vad som blir på resan är inte spikat, eventuellt kanske åka förbi tonläget och låta han skruva i min 12'a

Som det ser ut just nu kommer denna resa göras vecka 3

Hör gärna av er

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: Hifi resa
PostPosted: Wed Jan 20, 2016 13:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Idag åker vi söder ut, blir spännande

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: Hifi resa
PostPosted: Wed Jan 20, 2016 13:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Passerar ni göteborg, så besök mig så snackar vi, lyssnar på musik och äter en bit !!!
Skicka PM så synkar vi
Välkomna :D


Top
   
 Post subject: Re: Hifi resa
PostPosted: Wed Jan 20, 2016 19:03 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Ha en trevlig HiFi resa grabbar, hoppas att man får tillfälle att svänga förbi i Boden och lyssna nån gång :D

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
 Post subject: Re: Hifi resa
PostPosted: Wed Jan 20, 2016 19:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Och lite söder om Stockholm finns ett Akurate Exakt system att avnjuta :shock:

PM skickat!

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
 Post subject: Re: Hifi resa
PostPosted: Wed Jan 20, 2016 23:29 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Om det blir någon sammankomst i Stockholmstrakten, skulle det vara kul att delta om vardagspusslet går ihop. Kommande dagar har jag dock själv svårt att stå värd för någon träff, på grund av småbarn.


Top
   
 Post subject: Re: Hifi resa
PostPosted: Mon Feb 08, 2016 15:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Åter hemma, mitt i natten möttes undertecknad av ett igenfruset avlopp då temperaturen stundvis krupit ner mot -33 och sparsamt med isolerande snö. Hade det jag gjorde ett par dagar med detta varför tid till att skriva lyst med sin frånvaro. Sammanfattningsvis så blev det lite komprimerat och något missöde under resans gång..

Med erfarenhet av Osloresan där vi lärde oss vikten av att vara utvilad så åkte vi denna gång på kvällen och sträckkörde till Göteborg, en bilresa som bjöd på bland annat ett höggradigt berusat rattfyllo i höjd med Härnösand som behövde dubbla filer för att klara 40km/h.. En annan intressant händelse var en ung kille i en äldre volvo som försökte sig på drifting på en påfartssträcka strax innan Göteborg och studsade som en flipperkula mellan betongvallarna,eller kvinnan som behövde flera filer,när jag hann upp henne så visade det sig att hon höll på med att måla sina naglar..

Först var det tänkt att vi skulle besöka Anders Simonsson på Tonläget under förmiddagen men på grund av förhinder så fick vi börja med hotellet och vila. Mot eftermiddagen meddelade Anders att vi kunde komma och vi styrde kosan mot Sveriges förmodligen minsta Linnbutik. Det hade kommit lite snö vilket som jag förstod här nere bekämpas meddelst nedtrampning,och efter en stund hittade vi ett ställe att parkera på,en brant bakgata som med lite fantasi kunde ha varit dn pulkbacke :)
Pekkas tolva hade fått följa med ända från Boden och skulle nu få sig en skruvning på Göteborgs vis.
Anders som driver den lilla butiken kändes som en genomsympatisk herre tog sig genast an tolvan. På plats så träffade vi även ett par ytterst trevliga likasinnade och det kändes som vi hade hur mycket som helst att prata om. Justeringarna av tolvan skedde till tonerna av Al Stewart. Bara plattan osade gammal Linnhandlare,bra stampa takten platta! När så spelaren ansågs klar så förflyttade vi oss in ett litet lyssningsrum och slog oss ner i soffan. Tror vi hann med att prata Linn där inne i säkert en halvtimme,om det räckte,innan vi så slutligen provlyssnade tolvan. En Bob Marley från 1979..Survivalplattan och "So much trouble in the world"
Den gode Anders började se trött ut,men i sann Linnhandlaranda så demonstrerade han i alla fall en bättreaktig tolva med den nya MC puppan innan det var dags att bege sig. Vid det här laget så började tröttheten göra sig påmind men ett stopp till efter vägen skulle hinnas med innan det var dags att titta in i ögonlocken. Det bar iväg till Sportis för en utsökt Chili con carne och lite JBL lyssnande. Otroligt läckert hus! Skulle jag ha byggt i dag så skulle kåken tveklöst sett ut så!

Somnade ovaggade den kvällen och natten måste ha snabbspolats framåt,för jag upplevde att jag bara hann stänga ögonen så var det morgon.. Stabbig frukost på Scandic Hotel och vidare till Dr Krall..en nätt sträcka på nästan trettio mil,här spelades det på exaktifierade Keltiks och tolva.. Pekka hade kommit på den genialiska iden att köpa ett par isobarik i denna,blott ett stenkast bort belägna grannkommunen till Boden(ironi) högst upp i ett gammalt hyreshus. Dessa gamla fina(och lätta)klenoder kånkades därefter ner till bilen och lastades in.
Nästa stopp var hos Christer från filmen "vad är en audiofil" med Dr Krall som vägvisare och sällskap! Än en gång Keltik med exakt och tolva fast nu klimax. Innan avfärd så insisterade Christer på att bjuda på paj,måste tillstå att det var underbart gott,den öl om serverades till var förmodligen den godaste jag någonsin druckit. Electric Nurse..
Timmarna springer när man har trevligt och det var dags att börja rulla mot Linköping och Xanlin. Okristligt sent så kom vi fram och efter en nattmacka så somnade vi ånyo ovaggade. Nästkommade dag spelades det lite Isobarik och jämfördes filter,vi hade god assistans av en blivande linnist på ett och ett halvt år. Glömmer aldrig den ytterst förtjusta blicken han fick när jag öppnade locket på en LK1'a...

Vid lunchtid var det dags att tacka för oss och börja rulla hemåt igen,vid Max i Uppsala sammanstrålade vi med Lejonklou och JKL138 för en bensträckare och överlämnande av Linnprylar. Nu var bilen precis fullpackad med saker och det sista man hade velat var att tvärnita eller bli påkörd,då kanske det sista man fått uppleva var ett par M109 stativ i bakhuvudet..
Sträckkörning till Umeå där det hos Mogge serverades kaffe och på något outgrundligt sätt lyckades trycka in ytterligare tre Klout i bilen..

Två timmar senare är vi tillbaka där jag startade berättelsen,dvs med vaskrensare,Ång-Janne,industridammsugare och kvitto på att man är tillbaks i verkligheten..

Tackar härmed för all gästfrihet och för möjligheten att träffa Er alla i verkligheten!
Bästa Hälsningar:
//Niclas

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Hifi resa
PostPosted: Mon Feb 08, 2016 18:30 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Ni verkar ha haft en mist sagt färgfull resa genom landet. Det var verkligen trevligt att läsa om den.

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
 Post subject: Re: Hifi resa
PostPosted: Tue Feb 09, 2016 18:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
En helt galen (på ett positivt sätt) resa! Trevligt nöje att åka runt Sverige och köpa ett bil-lass tung hifi.

Jättekul att få träffa er o snacka.
Välkomna tillbaks. Då kommer talarna vara inspelade och mindre skrikiga i diskanten. Samt alla moddar utförda. Låter redan bättre...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited