selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 23:49

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
PostPosted: Tue Aug 23, 2016 08:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1179
Location: Lerum/Göteborg
Roland wrote:
Lejonklou wrote:
Resultatet fås både med Linn DS-spelare och annan streamer.
sportbilsentusiasten wrote:
Antar att man spelar upp med App i mobil, men hur spelar man upp i DS? Har inte sett att DS stödjer den tjänsten i Konfig.
Jag har samma fråga som sportbilsentusiasten. Hur spelar man musik från Google Play i sin Linn DS?
Det som DS stödjer är Airplay och Songcast dvs Google Play blir på samma som sätt som Spotify.


Top
   
PostPosted: Thu Mar 02, 2017 10:02 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Sep 25, 2012 10:12
Posts: 51
Location: Luleå
Ser att det kan närma sig en version av Spotify med lossless. Om orsaken till det saknade Spotify stödet hos Linn har att göra med avsaknad av lossless alternativ kanske det kan ljusna. Hoppet är det sista osv :)
https://techcrunch.com/2017/03/01/spoti ... per-month/

_________________
Main:Naim NAC 172XS / Akurate 4200 / Majik 140/REL T9
Kök: Naim Unitiqute 2 och PSB monitorer.
Sovrum:Zonos zp 120 / Wharfedale
Badrum: Raumfeldt streamer Maestro 50 slutsteg och inbyggda JBL


Top
   
PostPosted: Thu Mar 02, 2017 22:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
peder69 wrote:
Ser att det kan närma sig en version av Spotify med lossless. Om orsaken till det saknade Spotify stödet hos Linn har att göra med avsaknad av lossless alternativ kanske det kan ljusna. Hoppet är det sista osv :)
https://techcrunch.com/2017/03/01/spoti ... per-month/
Problemet är ju att Spotify har för vana att lägga ut de senaste sönderkomprimerade versionerna av albumen vilket gör att oavsett format låter det illa. Jag har testat rätt rejält mellan olika filtyper och en 192k mp3 låter bättre än en 24/192 flac givet att mastringen är bättre. Här kan man verkligen tala om "source first"!

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Fri Mar 03, 2017 17:02 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Sep 25, 2012 10:12
Posts: 51
Location: Luleå
Bill50x wrote:
peder69 wrote:
Ser att det kan närma sig en version av Spotify med lossless. Om orsaken till det saknade Spotify stödet hos Linn har att göra med avsaknad av lossless alternativ kanske det kan ljusna. Hoppet är det sista osv :)
https://techcrunch.com/2017/03/01/spoti ... per-month/
Problemet är ju att Spotify har för vana att lägga ut de senaste sönderkomprimerade versionerna av albumen vilket gör att oavsett format låter det illa. Jag har testat rätt rejält mellan olika filtyper och en 192k mp3 låter bättre än en 24/192 flac givet att mastringen är bättre. Här kan man verkligen tala om "source first"!

/ B
Jag ser mer problemet som att Linn försöker välja vilken streamingtjänst jag ska ha men det är tur man kan se olika :wink: Även om Spotify skulle erbjuda en lossless variant så blir det naturligtvis en väldigt smal produkt men något som de får mycket mer betalt för per kund som de lyckas konvertera. Om det som bonus skulle göra dem tillräckligt fina för att få vara med på Linnutrustning så skulle det naturligtvis vara en vinst för mig som användare som föredrar spotify och hoppas jag ska slippa byta utrustning på grund av det.

_________________
Main:Naim NAC 172XS / Akurate 4200 / Majik 140/REL T9
Kök: Naim Unitiqute 2 och PSB monitorer.
Sovrum:Zonos zp 120 / Wharfedale
Badrum: Raumfeldt streamer Maestro 50 slutsteg och inbyggda JBL


Top
   
PostPosted: Fri Mar 03, 2017 17:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Håller med Bill, source först gör det besvärligt med streaming då kvaliteten på inspelningarna är lite hur som helst. Om de ändå kunde hålla sig med orgninalversionerna. Men det hjälper föga då få tjänster erbjuder CD-kvalitet eller mer.

Egen rippning på egen NAS är helt överlägset. Än så länge...


Top
   
PostPosted: Sat Sep 23, 2017 13:22 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sun Nov 15, 2009 11:17
Posts: 97
Location: Uppsala
Och så var det problemet löst. Vilket lyft att kunna lyssna på Spotify utan att ha en streamer kopplad till min streamer, och att kunna få Spotify i min Sneaky utan att köra ljudet via billig streamer digitalt till min Majik DSM och därifrån via songcast till Sneakyn. Äntligen!

_________________
Vardagsrum: Majik DSM, Majik 140
Sovrum: Sneaky Music DS, Komponent 104


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: jk138 and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited