selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 17:41

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hyffsad anläggning...
PostPosted: Sat Nov 08, 2003 21:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Besökte Takt & Ton häromdan och passade på att lyssna på detta simpla system.

Unidisk 1.1 -- Kisto -- Klimax Solo -- Akurate 242

Den första sacd:n jag lyssnade på verkade vara någon form av demoskiva och en blandning av ljudeffekter och musik.
Det lät väldigt öppet och tydligt!
Men eftersom det rent musikaliskt var ointressant så gav det inte så mycket hum om detta systems potential.

Nästa sacd som hamnade i Unidisken blev betydligt intressantare i form av Bob Dillans första skiva från 1963 "THE FREEWHEELIN"...
- Kan denna inspelning verkligen vara från -63? var min första reaktion.
Hade jag blundat kunde jag ha svurit på att karln satt och lira och sjung i samma rum!

Den här anläggningen skulle jag absolut kunna leva med hemma i mitt vardagsrum :lol:

Det finns dock en baksida....

Priset -> En halv mille :shock:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 08, 2003 21:51 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 17:45
Posts: 30
Location: Luleå
Inte klaga över priset!

T&T Peter kan säkerligen ge dig något bra pris.. och helt klart så får du ett mycket fördelaktigt anbud på din gamla anläggning vid inbyte!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 00:05 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Kan tänka mig att det lät hyfsat bra, eller det hoppas jag iallafall! :)

Lyssnade för några veckor sedan på aktiva ninka med lk140 och unidisk...lät riktigt grymt! Vet inte vad det var för försteg men blev riktigt imponerad. I vilket fall så tänkte jag att Ikemin kan ju inte direkt låta dåligt i jämförelse med Unidisken och Tukan mot Ninka och sen hitta ett beg. lk140 så är jag ju nästan där...och ett vettigt lyssningsrum på det så behöver man ju bara lite skivor för att sitta och le hela dagarna.. :P :D

..inte bra för plånboken...kommer nog inte komma ifrån korren för så fort jag pengar till möbler som "ramlar de över" till stereo-kontot.. :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 00:13 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Alltså Sony på dig låter det som att studentlivet med studentekonomi är en dans på rosor :D :D :D

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 00:23 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Mjo, men den här hösten är lite speciell...dels så är min (betydligt) bättre hälft utomlands och pluggar...sedan så jobbar jag extra 25% på fysikinstutionen under året så där trillar det in ungefär 3' extra varje månad förutom studiebidrag/studielån. Eftersom hyran på studentrummen här uppe i norr är på 2' och mitt nöjeskonto är obefintligt eftersom jag (känns det som iallafall, effektiviteten är väl lite sådär men..) pluggar eller jobbar jämt så gör jag egentligen bara av med 1500 till på mat då...och jag har byt gym till ett som kostar 100kr/månad så resten är ju "sånt som blir över då"...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 00:25 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Känns lite väl familjärt när man börjar prata om sin hushållsbudget på ett stereoforum... :roll:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 00:35 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 17:45
Posts: 30
Location: Luleå
Sånt måste man ju nästan räkna in. Det är viktigt med att man får ordentligt med föda, att man har någon trevlig tandkräm och att dammsugaren är av senaste modell.

Det är ju först när man har uppnåt det man kan lägga pengar på stereon :roll:

Nämen jag är också fattig student, men har sparat och levt snålt nu väldigt länge. Då blir det ju ändå lite pengar över. Det är bara att skippa att köpa en kaffe på rasterna, köpa billig mat och laga själv etc.

Räcker väl inte direkt till en Unidisk (och så mycket skulle jag nog ändå inte lägga ner), men det räcker bra mycket bättre än när slösar upp pengarna på onödiga saker 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 00:43 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 17:45
Posts: 30
Location: Luleå
---


Last edited by equi on Sun Nov 09, 2003 00:48, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 00:45 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Okej, nu är vi ju ändå totalt off-topic så...hoppas moderatorerna har överseende med att det är lördagkväll..

Ett bra spartips är att träna lite sådär halvseriöst. Är man ute och festar skallen av sig vareda helg så orkar man inte träna och samtidigt som det är kul att hålla igång så sparar man pengar både på mindre nöjeskonto och att man (i mitt fall) tar med matlåda på skolan eftersom man inte får ta om i fiket vi brukar äta och då blir jag ju inte mätt :(

Nä, vi kanske ska gå tillbaka till vad tråden pratade om, maxade system som omväxling :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 00:48 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 17:45
Posts: 30
Location: Luleå
Spelar väl mindre roll om man hamnar off-topic så länge det inte blir "chat" mellan två medlemmar. Kan ju iofs flytta mitt tidigare inlägg till en annan tråd (så blir alla glada).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 02:05 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
De är ingen fara, det är ju som sagt lördagsnatt :)
Jag blir själv student efter jul så det känns bra att höra att uppgraderingar fortfarande är möjliga :D
Med lite tur så hamnar jag kanske i Umeå så då förväntar jag mig en rundvandring i staden av sony och fredde....och kanske även en bägare med valfritt innehåll ;) ;)

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 11:05 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
nasoferm: Givetvis! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2003 21:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Måste nog ge Akurate en chans till. Då jag lyssnade på dem blev jag inte alls imponerad faktiskt. Både Keltik och Audiovector spelade ifrån dem fullständigt i mina öron. Kanske att det var uppställningen som inte var bra.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2003 17:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Har nu gett Akurate ytterligare en chans. Mitt första intryck står dock fast. Rent, tydligt, snyggt, teoretiskt men inget driv eller spelglädje. Enligt min åsikt så har Linn tagit ett stort steg åt helt fel håll när man konstruerat dessa högtalare.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 24, 2003 03:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Nov 18, 2003 15:42
Posts: 271
Location: Piteå
dom ser ju dessutom ut som ett par NHT...

inte bra alls....


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited