selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 01:48

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Nov 05, 2003 19:08 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ofta när jag går in här så kommer det upp ett felmeddelande som säger:

"Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.27 Server at www.selleri.de Port 80"

Är det bara min dator eller är det fler? Jag tolkar det som att forumet är på en lite för trafikerad server, var ligger forumet placerat? Kanske finns andra stället som man kan placera det på som bättre hanterar trafiken. Tycker dock det är mkt konstigt att det ska bero på kapacitetsproblem eftersom det oftast bara är ett fåtal användare inne samtidigt och att det inte är några stora datamängder som laddats..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2003 19:36 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
håller med föregående talare.har precis samma problem :!: selleris servrar borde utplånas från jordens yta :twisted:
vad är det för mening att sitta med bredbandsuppkoppling när det ändå tar lika lång tid att ladda in sidan som ett sunkigt 33.6 modem :?:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2003 19:57 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Hur stor plats tar forumet? Via min email på skolan har jag 200mb utrymme för mail och hemsidor....100mb borde ju räcka ganska långt på ett textbaserat forum och umeå universitets sevrar borde ju ha bra prestanda...går kanske att prova att lägga filerna där istället...

// Daniel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2003 21:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Har också detta problem. Trodde dock att det var min dator som jävlades eftersom det ibland flyter på bra.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2003 23:15 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Ursäkta att jag inte har tagit upp detta tidigare, men jag har varit i
fullt krig med admin som har hand om servern.
Uppkopplingen ska inte vara problemet utan det är något annat som stör.
Dom jagar just nu problemet och jag har igår gett dom en vecka på sig att fixa det, annars kommer jag att flytta hela forumet till ett bättre ställe.

Det vore dock trist att betala för en domänflytt om det inte behövs.
Deras problem har ökat lavinartat dom senaste dagarna, men dom säger att det ska fixas så fort som möjligt.

Serveruppkopplingen ligger på 1Gbit vilket borde räcka för ett litet php-baserat forum med relativt få användare så jag hoppas att det löser sig.

Åter igen ber jag om ursäkt för att jag inte har berättat om detta tidigare.
Naiv som man är så hoppas man ju någonstans att dom ska fixa det här när jag trots allt betalar för domän och webutrymme!

VI håller tummarna ! :) :) :)

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2003 23:19 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
nasoferm wrote:
Ursäkta att jag inte har tagit upp detta tidigare, men jag har varit i
fullt krig med admin som har hand om servern.
Uppkopplingen ska inte vara problemet utan det är något annat som stör.
Dom jagar just nu problemet och jag har igår gett dom en vecka på sig att fixa det, annars kommer jag att flytta hela forumet till ett bättre ställe.

Det vore dock trist att betala för en domänflytt om det inte behövs.
Deras problem har ökat lavinartat dom senaste dagarna, men dom säger att det ska fixas så fort som möjligt.

Serveruppkopplingen ligger på 1Gbit vilket borde räcka för ett litet php-baserat forum med relativt få användare så jag hoppas att det löser sig.

Åter igen ber jag om ursäkt för att jag inte har berättat om detta tidigare.
Naiv som man är så hoppas man ju någonstans att dom ska fixa det här när jag trots allt betalar för domän och webutrymme!

VI håller tummarna ! :) :) :)
Vi får väl avvakta och se om det löser sig, lite irriterande som sagt. 1 Gbit serveruppkoppling borde ju räcka..hehe. Antar att vi inte är de enda kunderna som har synpunkter. I vilket fall så får vi väl avvakta och se vad de säger. Ta dock gärna upp här vad de säger och hur det går så kan vi gemensamt lösa problemet. Eftersom vi är ganska få så kan man ju lösa det på nåt sätt. Inte som hela hififorum med hundratals användare/dag....

I all välmening
// Daniel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2003 23:25 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Jo jag har som sagt varit i kontakt med dom dagligen för att få bukt med detta men det händer ju som sagt inte mycket annat än att det blir värre!!

Jag lovar att fortsätta hålla er uppdaterade om fortsättningen.
Jag ska även testköra forumet på en annan serverplats som jag har tillgänglig hos en god vän för att lixom förbereda mig på en flytt ifall det blir nödvändigt.
Jag måste bara tvinga honom att installera php först :)

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2003 23:26 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ska nog ordna sig! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2003 19:44 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
är det någon som har märkt någon skillnad?igår så funkade det hyfsat för mig men nu så är selleri sunkigt igen (suck)
nä nu går jag in på hifi-fourum istället.hoppas det löser sig.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited