selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 09:33

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 17:13 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Är 3 st begagnade Ikemi ute på stereokompaniets hemsida nu. Finns alltså folk som säljer bilen för att köpa en dvd-spelare då :shock:

Kan ju inte se så bra ut i längden att ha massor av hyllvärmare på begagnatavdelningen, de borde ju nästan vara prutbara snart då...ifall nån är intresserad. Själv hoppas jag det ramlar in 5 par Ninka där nu :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 17:25 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Mjo...nog är man intresserad ;)

Synd bara att det lär bli en riktig utmaning att få dem att pruta ner till min nuvarande maxgräns som egentligen ligger på typ 12k... :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 17:39 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Önskar dig ett stort lycka till! Det kan nog behövas....jag försökte förklara att 12900 kr beg. för ninka är ok om förra ägaren köpt dem för de 16 000 kr som de kostar nu men på den tiden de köptes av förra ägaren låg de i 13750 kr. Knappt 900 kr i rabatt alltså, som jag ser det...

Okej att andrahandsvärdet ska höjas när priset på varor höjs men det finns ju gränser tyckte jag. Så icke handlaren..så nu lutar det åt att införskaffa ett nytt par istället, är ju ändå något speciellt att öppna saker nya i kartong...dock velar jag på att det är värt de dryga 10' emellan i mitt nuvarande rum..besparingarna är inte uppe i det riktigt än så har ju tid att fundera..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 17:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Oct 15, 2003 18:58
Posts: 126
Location: Luleå
Att vi ser fler Ikemi på beg-hyllorna borde ju rimligtvis också få som konsekvens att de finns Genki-ägare som byter upp till dessa. Detta i sin tur borde betyda att fler Genki kommer lös, och kanske prissänkning på den. Man kan ju bara hoppas...

_________________
"I missed 100% of the shots I never took"
Michael Jordan


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 19:14 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
På hifimagasinet finns ju en för 8k. Är väl ett rätt så bra pris, med tanke på vad Linn brukar ha för andrahandsvärde...vet inte om man får länka till annonser här, då får väl moderatorerna ta bort den..

Länk


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 19:57 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Sony wrote:
På hifimagasinet finns ju en för 8k. Är väl ett rätt så bra pris, med tanke på vad Linn brukar ha för andrahandsvärde...vet inte om man får länka till annonser här, då får väl moderatorerna ta bort den..

Länk
javisst är det ett bra pris på den spelaren!
det är dessutom min cd-spelare.... :wink:
ingen som är sugen :?:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 20:05 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
:D :D :D

Kanske borde ha förväntat mig att det var någon här som hade anonsen...men du skulle ju ha skrivit

"Känner killen som ägt den, han har inte spelat nåt alls på den, bara förvarat den och vårdat den som ett barn, rena kapet!!" :mrgreen:


tycker jag. Finns på Bossanova för 8500 kr också så det är väl rätt rimligt pris då antar jag..

// Daniel


Last edited by Sony on Wed Oct 22, 2003 22:29, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 20:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Sony wrote:
Finns på taktoton för 8500 kr också så det är väl rätt rimligt pris då antar jag..

// Daniel
:?:har takt & ton en genki till salu för 8500kr?
förresten
"Känner killen som ägt den, han har inte spelat nåt alls på den, bara förvarat den och vårdat den som ett barn, rena kapet!!"
:wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 21:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Oct 15, 2003 18:58
Posts: 126
Location: Luleå
Quote:

javisst är det ett bra pris på den spelaren!
det är dessutom min cd-spelare.... :wink:
ingen som är sugen :?:
Tro mig, det rycker i tarmen..., har sett att du har spelaren till salu. Men mina likvida medel är lite små för tillfället (säger sambon). Förmodligen kommer det se bättre ut efter jul, så har du kvar den då så kommer jag vara väldigt intresserad. :)

Och finns den inte kvar när jag är redo, så då får man hoppas att det har kommit ut ett gäng till på marknaden...

PS. Det säljs även en Genki på Bossanova för 8500:-. Kanske är den du syftar på Sony? DS.

_________________
"I missed 100% of the shots I never took"
Michael Jordan


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 23:36 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
serben wrote:
Quote:

javisst är det ett bra pris på den spelaren!
det är dessutom min cd-spelare.... :wink:
ingen som är sugen :?:
Tro mig, det rycker i tarmen..., har sett att du har spelaren till salu. Men mina likvida medel är lite små för tillfället (säger sambon). Förmodligen kommer det se bättre ut efter jul, så har du kvar den då så kommer jag vara väldigt intresserad. :)

Och finns den inte kvar när jag är redo, så då får man hoppas att det har kommit ut ett gäng till på marknaden...

PS. Det säljs även en Genki på Bossanova för 8500:-. Kanske är den du syftar på Sony? DS.
är det den spelaren som ni syftar på så är det min!bossa säljer den för kunds räkning (alltså jag).jag gick ner på den igår på mina privata annonser,så han har inte hunnit ändra priset på hifi-forum.jag kommer troligtvis inte ha kvar genkin efter jul.får jag den inte såld så byter jag in den.trodde att den skulle gå bra att sälja,jag ligger ju rätt i kurs och allt men.... :? fattar det inte!!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 23:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
New order: jag skulle vart intresserad om jag haft dineros till den. men tyvärr så är det ebb i lommen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2003 23:57 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Oct 15, 2003 18:58
Posts: 126
Location: Luleå
new order wrote:

är det den spelaren som ni syftar på så är det min!bossa säljer den för kunds räkning (alltså jag).jag gick ner på den igår på mina privata annonser,så han har inte hunnit ändra priset på hifi-forum.jag kommer troligtvis inte ha kvar genkin efter jul.får jag den inte såld så byter jag in den.trodde att den skulle gå bra att sälja,jag ligger ju rätt i kurs och allt men.... :? fattar det inte!!
Tycker inte heller att det borde vara några problem att få den såld för det priset. Det är ju inte farligt dyrt iaf. Men iaf jag måste lyssna på gumman i huset :(
Fast det är klart, tar du inbyte så skulle det ju vara en annan sak :D

_________________
"I missed 100% of the shots I never took"
Michael Jordan


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited