selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 14:26

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 343 posts ]  Go to page Previous 117 18 19 20 2123 Next
Author Message
PostPosted: Mon Sep 30, 2013 15:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
Bill50x wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Att det inte blir någon debatt om Tune dem är troligen för att det känns lite uttjatat, vad annat än det som är redan sagt ska man diskutera?
Att det inte blir någon debatt här beror väl huvudsakligen på att det är så få som hänger här? Det kan ju ibland gå flera dagar utan andra inlägg än "Säljes".

Detsamma gäller på Melodik, som ju bildades därför att "man" ledsnade på att det fanns personer som ville diskutera Tune-Dem och som inte bara accepterade synsättet rakt av. Melodik har också ganska få inlägg.

Men kanske det är så att Linn-ägare är så nöjda så de hellre sitter och lyssnar på musik än hänger här och tjatar?
Jag föredrar få inlägg med kvalitet än många med ovidkommande saker, som detta som endast försöker väcka debatt.
Inte alls ett försök att få igång en debatt. Jag bara konstaterar fakta. Ställ en fråga här och du ska vara glad om du får svar. Hur många personer är det som deltar här? Hur många var det för några år sedan? Var har alla dessa tagit vägen? Alla säger sig omhulda musiken, det är det allra viktigaste. Men skriv om musik och kolla responsen. Tipsa om bra musik, på CD, nerladdning, live eller på TV. Vad händer? Jo, de tre fyra som hänger här kanske svarar om det passar. Gissa varför de flesta slutar med att tipsa om bra musik? Och det är ju inte bättre på Melodik.

Av någon anledning tycker inte "folk" att det är värt mödan att hänga här. Varför inte? Ställ frågan själv istället för att häckla den som påpekar förhållandet.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Sep 30, 2013 17:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
När jag (efter en tids vånda) beslutade mig för att skriva i denna tråd var det just för att jag hade en fundering om tune dem. I och med rubriken Frågetråd om Tune dem så tänkte jag att detta kunde vara rätt fora!

Men i och med:
Quote:
Ta inte illa upp men för mig framstår ovanstående uttalande som att du inte förstår vad Tune Dem är.

/Erik
Så kanske Harald har rätt,
Quote:
Tune Dem används här huvudsakligen som en metod för att ogiltigförklara andras uppfattningar.
Hoppas jag har fel och att vi istället för en konstruktiv debatt, istället för att direkt hugga och skriva att det är ett dåligt forum eller att Melodik är dött. Jag vet att många fortfarande läser på selleri, det märker jag tydligt då jag lagt in köpesannonser och snabbt får svar.

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
PostPosted: Mon Sep 30, 2013 17:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Så tillbaka till min fråga, ledsen om det känns uttjatat men jag tycker mig ändå se nyanser i tune dem användandet.
Quote:
Tune dem är ju metoden man använder för att ta reda på vilken apparat som har mest själ och hjärta, om det inte är färgningar du är ute efter. Mera tune dem= mera musikalsik transparans= mera dans!
Doze84, tycker inte du att just basen ofta kan vara en parameter i hur engagerande (dans) man upplever musiken?

Jag själv inne på det som Roger beskriver, jag tycker inte att det är något fult att njuta av färgat ljud så länge jag njuter av musiken. Jag försöker förstå de som menar att en Sneaky DS är bättre än CD12. Jag har som sagt aldrig tidigare tunat min anläggning efter tune dem principen utan mer fokuserat på hur engagerad jag blir, om jag blir lyssningstrött och om jag kan skönja varje enskilt instrument. Inte helt långt ifrån tune dem kanske, ändå en liten annan syn. För att vara övertydlig, jag försöker inte säga att jag har rätt bara förstå!

1. Enligt min gamla teknik lyssnade jag även efter anslaget i musiken. Det vill säga det ljud som uppkommer när man knäpper på en gitarrsträng eller hur hårt man spelar på ett piano, även ljud från stråkar etc. Min tanke har alltid varit att en stereo som förmedlar alla ljud från ett instrument måste vara en bra stereo. Detta kan jag inte höra med KDC KCT och Unik. Även om det är bra tune-dem. Jag tycker även att jag hört aktiva 242 spela med tydligare anslag än akubarik, någon som upplever något liknande?

2. Även om många här är jätte duktiga på tune dem de flesta är gränslöst lojala så verkar det finnas meningsskiljaktigheter ang huruvida man bör köra aktivt/biwire. Finns det någon konsekvens inom tune dem användandet i frågan. Jag inbillar mig att de jag kallar melodiker hellre kör passivt medan pragmatiker hellre kör aktivt?

3. Kan stereo-perspektivet bli lidande när man är Hard-core melodiker och lyssnar i ett annat rum?

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
PostPosted: Mon Sep 30, 2013 18:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Bill50x wrote:
Av någon anledning tycker inte "folk" att det är värt mödan att hänga här. Varför inte? Ställ frågan själv istället för att häckla den som påpekar förhållandet.

/ B
Bill, hur många gånger har du skrivit inlägg med snarlikt innehåll?
Jag har svarat dig flera av dessa gånger, så varför fortsätta?
Du drar en massa förhastade slutsatser som i mina ögon dels är fel, dels är povokativa. Snälla sluta.


Top
   
PostPosted: Mon Sep 30, 2013 18:42 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Ämnet är som sagt Tune dem, inte hur många som besöker Selleri eller annat...


Top
   
PostPosted: Mon Sep 30, 2013 18:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Ayn wrote:
Ämnet är som sagt Tune dem, inte hur många som besöker Selleri eller annat...
Och när någon vill diskutera TuneDem (vilket jag slutat att göra av uppenbar anledning) så kommer kommentaren

"Ta inte illa upp men för mig framstår ovanstående uttalande som att du inte förstår vad Tune Dem är."

Dylika kommentarer kan få vem som helst att dra sig tillbaka. Kudos till Lupus som inte blir ledsen och ger upp!

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Sep 30, 2013 18:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Lupus wrote:
Så tillbaka till min fråga, ledsen om det känns uttjatat men jag tycker mig ändå se nyanser i tune dem användandet.
Quote:
Tune dem är ju metoden man använder för att ta reda på vilken apparat som har mest själ och hjärta, om det inte är färgningar du är ute efter. Mera tune dem= mera musikalsik transparans= mera dans!
Doze84, tycker inte du att just basen ofta kan vara en parameter i hur engagerande (dans) man upplever musiken?

Jag själv inne på det som Roger beskriver, jag tycker inte att det är något fult att njuta av färgat ljud så länge jag njuter av musiken. Jag försöker förstå de som menar att en Sneaky DS är bättre än CD12. Jag har som sagt aldrig tidigare tunat min anläggning efter tune dem principen utan mer fokuserat på hur engagerad jag blir, om jag blir lyssningstrött och om jag kan skönja varje enskilt instrument. Inte helt långt ifrån tune dem kanske, ändå en liten annan syn. För att vara övertydlig, jag försöker inte säga att jag har rätt bara förstå!

1. Enligt min gamla teknik lyssnade jag även efter anslaget i musiken. Det vill säga det ljud som uppkommer när man knäpper på en gitarrsträng eller hur hårt man spelar på ett piano, även ljud från stråkar etc. Min tanke har alltid varit att en stereo som förmedlar alla ljud från ett instrument måste vara en bra stereo. Detta kan jag inte höra med KDC KCT och Unik. Även om det är bra tune-dem. Jag tycker även att jag hört aktiva 242 spela med tydligare anslag än akubarik, någon som upplever något liknande?

2. Även om många här är jätte duktiga på tune dem de flesta är gränslöst lojala så verkar det finnas meningsskiljaktigheter ang huruvida man bör köra aktivt/biwire. Finns det någon konsekvens inom tune dem användandet i frågan. Jag inbillar mig att de jag kallar melodiker hellre kör passivt medan pragmatiker hellre kör aktivt?

3. Kan stereo-perspektivet bli lidande när man är Hard-core melodiker och lyssnar i ett annat rum?
Alla får njuta av det de anser vara bäst för dem.
1. unik tycker inte heller jag är bra nog. Har bara hört aktiva Akubarik och är inte helt övertygad. Troligen bättre passivt med Solo. Tycker Solo/242 är bättre. Akubarik är lite oexakta i basen, har svårt för det. Föredrar baselement som sitter mot lyssnaren, svårt att få rapp bas med element nedåt verkar det som. Solo/Akubarik vs Solo/242 vore intressant.

2. Nej, finns ingen tydlig uppdelning som du skriver

3.Nej, min erfarenhet är att justering med Tune Dem gör ALLT bättre. Allt!! Man behöver höra för att förstå då det verkar ologiskt


Top
   
PostPosted: Mon Sep 30, 2013 21:03 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Wed Feb 01, 2006 22:10
Posts: 313
Location: Norrbotten, Boden
1. Jag tycker att 242 är en mycket bra högtalare som levererar både känsla och det är lätt att ta till sig musiken och idag kanske den mest prisvärda högtalaren. Men de kräver bra elektronik före. Akubarik har jag bara hört en gång och tyvärr inte så bra att jag skulle vara intresserad men de kanske inte var inspelade tillräckligt eller något annat som inte var som det skulle. Unik är billiga och säkert ok för pengarna men ett par M109 ger sååå mycket mer och har man Klimax och använder Unik är det nog mer för att visa vikten av source first.
2.Jag föredrar ofta aktivt men det är sällan det går att göra en jämförelse med varandra med samma förutsättningar.
3.Håller med om att Tune dem gör allt bättre. Bitarna faller på plats och sådant jag retat mig på funkar helt plötsligt när allt står på plats.


Top
   
PostPosted: Tue Oct 01, 2013 18:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
Lupus wrote:
När jag (efter en tids vånda) beslutade mig för att skriva i denna tråd var det just för att jag hade en fundering om tune dem. I och med rubriken Frågetråd om Tune dem så tänkte jag att detta kunde vara rätt fora!

Men i och med:
Quote:
Ta inte illa upp men för mig framstår ovanstående uttalande som att du inte förstår vad Tune Dem är.

/Erik
Så kanske Harald har rätt,
Quote:
Tune Dem används här huvudsakligen som en metod för att ogiltigförklara andras uppfattningar.
Hoppas jag har fel och att vi istället för en konstruktiv debatt, istället för att direkt hugga och skriva att det är ett dåligt forum eller att Melodik är dött. Jag vet att många fortfarande läser på selleri, det märker jag tydligt då jag lagt in köpesannonser och snabbt får svar.
Hej Lupus!

Jag hoppas att Harald har fel. Jag tror att du är genuint intresserad och nyfiken, därför svarar jag gärna. Min tvekan beror på att jag är gruvligt trött på resonemang för resonemangens skull och argument som "korsbefruktning" och "å ena sidan, å andra sidan" gör mig bara trött. Jag kommer aldrig mer att ägna Bills inlägg den minsta energi. I det fallet är jag till visshet övertygad om att han inte förstår tune dem.

Givetvis ska musik locka till dans. Givetvis är basen en grundläggande del av musiken.
Tune dem motsätter inte känsla, flyt och glädje, det är en metod för att hitta det. Det är en metod att få det musikaliskt rätt och då följer resten med på köpet. Sen är vi mer eller mindre benägna att förföras av olika parametrar som gör att det går att gå fel. Jag tycker att ett bra betyg på en bra anläggning är hur varierad musik som går att uppskatta. Om man väljer skivor efter hur bra de återges har man hittat det andra ändläget, även om basen ibland kan vara häftig eller stereoperspektivet betagande. Ointressant enligt mig om inte den grundläggande musikaliteten finns där men trevligt om allt annat är bra.
Jag tror att jag själv skulle kunna leva med en Klimaxanläggning med Unik och jag föredrar med all sannolikhet den framför Akurate med AkubarikA.

Att hitta nyckeln till att förstå och tillämpa tune dem kan ta ett tag och kan kräva hjälp men när man väl förstår blir det uppenbart. Likväl kan man gå fel vid installation eller intrimning, särskilt om ljudkaraktären ändras och spelar en spratt.

Erik/


Top
   
PostPosted: Tue Oct 01, 2013 19:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Tack för alla svar, jag ska hädan efter sluta med att försöka att dela in linnister i grupper. Detta var en tanke som uppstod efter att ha plöjt igenom tråden som hitintills mesta dels berört just hur metoden skall tillämpas samt vad den betyder.

Det som nu driver mig att försöka förstå och tillämpa metoden är då jag helt enkelt vill utröna om jag kan kräma ut lite mer ur min set up. Problemet med min tidigare metod har delvis varit att den varit mycket humörsbetonad från min sida, samt att jag i ärlighetens namn inte hört små skillnader i musiken. Jag skulle lättare vilja höra hur kabeldragningar och små justeringar påverkar ljudet. Jag fastnade för det som jag tror du skrev sportis, att tune dem är en utväderingsmetod, lyssnar gör man med hjärtat.
Jag kommer i alla fall fortsätta att försöka lära mig metoden.

Jag vill bara passa på att sammanfatta de fördomar jag har och har haft mot metoden:
1. metoden verkar inte ta hänsyn till artikulation i musiken (det jag tidigare beskrivit som anslag dvs ljudet av strängen på en elbas etc)

2. det verkar för mig som om alla nya produkter rankas som bra enl tune dem, (Keltik vs ninka eller CD12 vs Sneeky DS)

3. Många som fokuserar hårt på metoden verkar vara direkt ointresserad av musik så länge det inte stavas Dire Straits eller Pink Floyd.

Jag är väl medveten om att jag generaliserar, det är inte meningen att etikettera eller polarisera människor. Tänker att det kanske underlättar förståelsen men konkreta exempel till förmån för att bara skriva att någon annan har fel.
Quote:
Akubarik är lite oexakta i basen, har svårt för det.
Jag instämmer, en parameter som jag kanske övervärderar men som får mig att digga, kanske därför som jag fortfarande spelar på Kaber vilket jag gjort i snart 10 år. Vad spelar du själv på Sportis?
Quote:
Har bara hört aktiva Akubarik och är inte helt övertygad.
Menar du att det är konstruktionen aktiva steg i högtalaren du inte inte tror på, eller bara att solo gör allt bättre? Jag bor ju i stockholm och har där med följt k350 som står i stora lyssningsrummet under ett par år. Jag gillade em inte alls till en början, men en dag lät de helt enkelt kanon. Det var precis innan eller i samband med att någon ny tonarmsvikt etc hade släppts till 12an. Frågade Kalle om det och om jag inte missminner mig så hade han rivit ner och lött om hela högtalaren.
Quote:
Jag tycker att 242 är en mycket bra högtalare som levererar både känsla och det är lätt att ta till sig musiken och idag kanske den mest prisvärda högtalaren. Men de kräver bra elektronik före.
Roger, vilken elektronik har du föredragit. Jag har mest hört dem med standard akurate setup aktivt vilket har låtit bra. Men jag funderar faktiskt på om jag ska börja med 5125 om det blir min nästa högtalare.
Quote:
Jag tror att jag själv skulle kunna leva med en Klimaxanläggning med Unik och jag föredrar med all sannolikhet den framför Akurate med AkubarikA.
Erik, jag är glad att du replikerar. Intressant att höra din bild, även om du har rätt i detta fall -jag förstår inte. När jag lyssnar på musik så använder jag definitivt aldrig Tune-dem jag har aldrig brytt mig om att lyssna efter en melodi när jag njuter av musiken. Därför blir det för mig viktigt att få rätt förutsättningar för att uppleva musiken, i mitt fall en högtalare med ett visst omfång och artikulation. Jag ser fram emot att bättre lära mig att tillämpa metoden, och är tacksam för all respons jag fått!

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
PostPosted: Tue Oct 01, 2013 20:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Roligt att du sparkade liv i den här tråden, Lupus!
Lupus wrote:
Jag vill bara passa på att sammanfatta de fördomar jag har och har haft mot metoden:
1. metoden verkar inte ta hänsyn till artikulation i musiken (det jag tidigare beskrivit som anslag dvs ljudet av strängen på en elbas etc)

2. det verkar för mig som om alla nya produkter rankas som bra enl tune dem, (Keltik vs ninka eller CD12 vs Sneeky DS)

3. Många som fokuserar hårt på metoden verkar vara direkt ointresserad av musik så länge det inte stavas Dire Straits eller Pink Floyd.
1. Naturligtvis tar metoden hänsyn till artikulationen i musiken. Tune dem är ett sätt att bedöma helheten och artikulationen är en del av helheten. Det låter som att du analyserar olika aspekter av reproduktionen. Tune dem innebär att flytta fokus bort från de många olika enskilda aspekterna till helheten, samtidigt som man fortfarande lyssnar aktivt. Det är därför att gå ut ur rummet fungerar så bra - det är ett trick för att lättare kunna fokusera på helheten. Och det är därför att låtsas sitta i Idol-jury fungerar - det är ett trick för att sluta lyssna på hur det låter och fokusera på framförandets kvaliteter.

2. Förstod inte riktigt vad du menade med detta. Förhoppningsvis utvecklar Linn produkter som presterar allt bättre. Och om Tune dem är deras måttstock borde nyare produkter vara bättre enligt Tune dem. Eller hur? Undantag kan förstås förekomma. Jag anser att den svarta T-kabeln gjord av Mogami är mycket sämre än den äldre grå och att Kiko presterar klart sämre än en Sneaky DS och ett par 109. Och jag tycker att den bästa högtalaren i Majik-serien är 109.

3. Nej, det här har du fått alldeles om bakfoten. Det du beskriver är nån typ av audiofil. De jag känner som är duktiga på Tune dem har både ett mycket stort musikintresse och en mycket bred musiksmak.

Jag rekommenderar varmt en praktisk demonstration av Tune dem. Det är så mycket lättare när man sitter tillsammans än när man försöker plocka isär färdigheten i ord. Det handlar ju om en upplevelse - att förstå musiken. Och först efteråt en bedömning - förstod vi mer nu? Eller förstod vi mindre?

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
PostPosted: Tue Oct 01, 2013 20:53 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jan 29, 2005 23:36
Posts: 156
Location: Luleå
Vem besöker man lämpligen för den här introduktionen?

Kan inte påstå att frågan nånsin lyfts på de (visserligen ganska få) handlarbesök jag varit på. Kanske handlar om att efterfråga just det.

Måste säga att det för mig är ett ganska fluffigt begrepp och att jag inte fått ut så mycket handfast av att läsa (eller prata) om vad det går ut på. (Inte heller Idol-liknelsen, där handlar det väl mest om utseende? ;)) Samtidigt kan jag ju också uppleva att vissa anläggningar och förändringar får saker att "lyfta" på ett lite svårbeskrivligt sätt, som jag tror kan vara kopplat.

_________________
EADSM & LP12 (Ittok II, Karma, Lingo I) - AEB 10 - 2xC4200/D - Keltik

TV: Apple TV - Sneaky DSM - Unik

Kök: Sneaky DS - Majik I - 2x LK100 - Kaber

Kontor: Sneaky DS - 5110


Top
   
PostPosted: Tue Oct 01, 2013 21:05 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Wed Feb 01, 2006 22:10
Posts: 313
Location: Norrbotten, Boden
Lupus,
242 borde väl vara din naturliga uppgradering om du idag kör aktiva Kaber, under förutsättning att du inte slarvat med source first :-). Minst en 2200 funkar men aktivt är nog att föredra. Jag har hört dem aktivt med x100 och det var mycket bra, i och för sig med Klimax elektronik före. Jag har hört dem med 4200x2 men det funkade inte alls så de är inte lätta att tuna in och det verkar krävas.

Till alla,
Har du justerat in din högtalarplacering med tune dem faller det på plats, okej. Men det behöver väl inte betyda att allting är nirvana. Anläggningen presterar så bra den kan men det kanske inte blev tillräckligt mycket känsla, själ och hjärta ändå? Har funderat en del på detta nämligen.


Top
   
PostPosted: Wed Oct 02, 2013 09:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Lupus, kan du öppna en ny tråd för dina uppgraderings o högtalarfunderingar, och enbart ha Tune Dem relaterade frågor här?
Så ska jag svara där...


Top
   
PostPosted: Wed Oct 02, 2013 20:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Kul med så mycket bra respons! Jag tycker verkligen det är intressant att bottna i frågan om Tune Dem och kommer att starta en ny tråd ang mina högtalarfunderingar.
Quote:
Tune dem är ett sätt att bedöma helheten och artikulationen är en del av helheten. Det låter som att du analyserar olika aspekter av reproduktionen. Tune dem innebär att flytta fokus bort från de många olika enskilda aspekterna till helheten, samtidigt som man fortfarande lyssnar aktivt.
Lejonklou: 1.Du har säkert en poäng i att jag analyserar enskilda aspekter, när du skriver av reproduktionen så tolkar jag det som "ljudet som stereon reproducerar"? Det jag vänder mig emot är just exemplifieringar som jag hört av enskilda produkter, då unik exemplet börjar bli uttjatat ska jag försöka hitta något annat: -jag har hört många hävda att Kan är en värdelös högtalare enl TD, men jag tycker att jag fått den att lira riktigt bra enl min gamla lyssningsmetod dvs att följa varje enskilt instrument och dess karaktär. Men det känns som denna aspekt är något som jag behöver öva lite mer för att tillfullo förstå. En sak som jag själv inte förstår men kanske övertolkar är att analysera huruvida instrumenten låter välstämda eller inte.
Jag har viss erfarenhet av att stämma instrument, då främst klavérinstrument och förknippar främst ostämda instrument med svängningar i övertoner. Är det detta som avses? Eller bokstavligt att ackord inte låter rena?

2. Ang fråga två så kan jag inte exemplifiera det bättre än genom de produkter jag lyft upp, (Keltik vs ninka eller CD12 vs Sneeky DS) personligen så tycker jag alla top of the line produkter Linn har gjort är konkurrenskraftiga idag. Jag tycker mig skönja en kritisk hållning som mot alla äldre produkter som ofta förklaras med bristfällig TD.
Jag fyndade ett riktigt retro-system för ett tag sedan som bestod av LP12-kairn-lk280 spark/lk2 aktiva Isobarik(systemet finns i delar hos trogna sellerister) ett system som jag tycker spelar fantastiskt musikaliskt, om än lite överdrivet i mellan register.

3.Kul att du har andra erfarenheter, att vara så besatt av sitt system som vi är kan nog ofta ta fokus från väsentligheter som familj så väl som musik :) Jag är glad att du har andra erfarenheter. Men jag ler ofta åt det fenomenet att mina vänner som är musiker ofta har de risigaste anläggningar medan de som är audiofiler sällan spelar någon musikinstrument med någon vidare framgång (jag är inte undantagen)

I övrigt undrar jag likt Harald om någon har något tips på någon som är grym på att förevisa Tune Dem?

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 343 posts ]  Go to page Previous 117 18 19 20 2123 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited