selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Tue Apr 23, 2024 08:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Dec 24, 2003 01:08 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Ja,så var äntligen dagen med D här :!: dagen när jag fick hämta högtalarna som fick mig att överge mina AV5140/5120 och resterande Linn-anläggning!ja,förutom cd-spelaren,då!

Sonus Faber verkar satsa på det som man på engelska kallar "pride of ownership".

allt är föredömligt packat och det ingår t.o.m en lite nessesär innehållande svamp och en slags möbelpolish,förutom kapellen i tyg som man ska trä över högtalarna när de inte används!
hur coolt som hellst! :wink:

jag har suttit och skrattat förtjust som ett litet barn på julafton när jag har packat upp del efter del :!: :wink: :oops: :D

efter pärsen med upp-packande,för det kan vara en pärs,(man vill ju inte att ögonstenarna ska dimpa i backen :!:) så har jag suttit och sträcklyssnat i 4timmar i sträck,allt från hedningarna till miles davis,
och trots att det finns mer att ta av så har dom redan "det där" som jag fastnade första gången som jag lyssnade.
den där närvaron och spelglädjen och det naturliga flytet i musiken som gör det så lättlyssnat.
jag får återkomma med mer detaljer senare,har inte tid att skriva mera,måste lyssna på mer skivor.Cremonorna kallar mig :!: :wink:

men tills vi höres av nästa gång,GOD JUL!

mvh/new order


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 25, 2003 20:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Grattis! Kul att du är nöjd! :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 27, 2003 16:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Nov 18, 2003 15:42
Posts: 271
Location: Piteå
låter dom nå bättre än då jag var förbi? :wink:

*inbiten Linnie*

såg på hifimagasinet en cairn fog till salu.....

_________________
man får det man betalar för


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 28, 2003 15:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Tjena vad kul att du fått dina burkar nu..

Har du vägarna förbi luleå måste du komma å lyssna på dina gamla dom är ju aktiverade nu en klout å två 5105.. 8) En viss skillnade är det från passiv med en lk100 vill jag lova..
Nåja hoppas du är nöjd vore skoj å komma å kika på dom någon gång...
Dom är ju jävligt snygga å man har ju inte haft chansen att riktigt lyssna på dom ännu..
Ha det bra....
Mvh Pelle / Luleå


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 28, 2003 18:55 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Pär skrev:
Quote:
Har du vägarna förbi luleå måste du komma å lyssna på dina gamla dom är ju aktiverade nu en klout å två 5105.. En viss skillnade är det från passiv med en lk100 vill jag lova..
Nåja hoppas du är nöjd vore skoj å komma å kika på dom någon gång...
Dom är ju jävligt snygga å man har ju inte haft chansen att riktigt lyssna på dom ännu..
tack för gratulationen!roligt förresten,att du är nöjd med mina gamla högtalare,är nyfiken på hur det låter hos dig!

vi får väl försöka att lyssna på varandras system när det passar in någon gång :?: :!:

Classik skrev:
Quote:
låter dom nå bättre än då jag var förbi?
dom är lite råa ännu,dom låter inte lika bra som bossas exemplar,än!
men jag har kanske 10-15 timmar på dom nu,så det blir bara bättre och bättre.
något som redan är bra är basen!den är väldefinierad och har bra upplösning.
sen har sonusarna den egenskapen,att när man väl satt sig framför dom och börjat att lyssna så swishar timmarna förbi,man sitter aldrig och skruvar på sig och bläddrar fram till nästa spår.högtalarna engagerar mig i musiken på ett sätt som jag aldrig varit med om tidigare.det är en av de egenskaper dom har som jag värderar högst!

de 2 första spåren på "yello-pocket universe" är ganska avslöjande när det gäller bas-egenskaper,och redan här är dom knäckande bra.

men som sagts tidigare så är det tycke och smak,huvudsaken med hifi-intresset är ju ändå att det ska vara KUL!!! :wink: och det var väldigt länge sedan jag hade så här skoj när jag lyssnade på musik!

mvh/new order


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited