selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 07:58

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Feb 25, 2023 00:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Försöker gå in i Config för att änfra några saker men programmet påstår att jag inte har någon enhet. Men min Majik DSM står i hyllan och lyser, vad kan ha hänt?

Alltså, jag har inga problem att använda "enheten", den låter lika bra som alltid. Men vrför funkar inte "Config"?

Uppdaterad till senaste version, ändå får jag meddelandet "Product has no configuration page"

/ B

PS Tydligen ska man logga in på nätet för att kunna konfigurera och det försökte jag med. Men får svaret att ingen apparat är igång - det är dumheter, min Majik DSM är absolut aktiv.

Vad gör man?

PPS - Hittade ett sätt att komma tillbaka till Config. Det har löst sig - men vadan detta?

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Feb 26, 2023 10:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 791
Location: Förenade Arabemiraten
Bill50x wrote:
Försöker gå in i Config för att änfra några saker men programmet påstår att jag inte har någon enhet. Men min Majik DSM står i hyllan och lyser, vad kan ha hänt?

PPS - Hittade ett sätt att komma tillbaka till Config. Det har löst sig - men vadan detta?
Menar du applikationen Konfig?
Har du MAC eller PC?
På PC versionen kan du välja vilket nät som skall användas ifall du har flera alt VPN.
DSM:en kan behövas startas om.


Top
   
PostPosted: Sun Feb 26, 2023 13:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Inte säker på vad som hänt hos dig, men det funkar som vanligt hos mig än. Jag läste däremot i en annan tråd att Linn tydligen har planer på att flytta Konfig till en molnlösning vad det lider. I veckan fick jag meddelande att de slutar med supporten av deras gamla Kazoo kontrollapplikation för IOS. Den funkar så länge inte Apple krånglar till det, men från nu är det den nya Linnapp som Linn koncentrerar sig på. Gott så, det är den jag använder för det mesta.

Jag har vant mig vid behovet av regelbundna reset/omstarter för att få apparaterna att hitta och prata med varandra. Men när det väl hittat varandra brukar det funka smärtfritt.

mvh, mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
PostPosted: Sun Mar 05, 2023 20:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Jag har alltså fått igång min Konfig i datorn efter ominstallation. Men access till online-versionen skiter sig tämligen omgående. Via Konfig kan jag gå till "Manage Systems" men redan när jag klickar på Edit Settings skiter det sig, får bara felmeddelandet "Sorry, something went wrong". Så jag väljer Help & Support till vänster, skriver en drapa om vad som inte fungerar och när jag klickar på Submit får jag återigen meddelandet "Sorry, something went wrong". Med tillägget

"There was an error reporting your problem, please try again later.

Alternatively, you can find other methods of contacting linn *here*.

Jag testar alternativet klicka på "here" och då hamnar jag på någon supportsida på Linns webb-plats. Överst på sidan står det "We're good listeners" - vilket börjar kännas tveksamt....

Klickar på "Support - Software & Apps" och då är jag tillbaka på samma sida igen men med lite olika info. Val av support är likadan däremot. Och fungerar lika dåligt. Och mitt i alltihopa låser sig allt, visar en blank sida och det går inte komma vidare.

Hur kan ett företag som säljer streamers för hundratals tusen kronor ha en så dåigt fungerande support?

Så, nu har jag fått gnälla lite... Någon som vet hur jag löser Konfig Online så det fungerar?

/ B

PS Jag gick in på Linns websajt via min browser (Chrome) och där nämns ingenting om Konfig Online. Däremot finns Konfig nedladdningsbart och jag tar hem den och installerar om. Fungerar hur bra som helst och utan meddelandet om att Konfig är övergiven och ska ersättas av någon on-linelösning. Har man pausat implementeringen och försöker förbättra funktionen? Bra tänkt i så fall, det jag sett hittills suger.... DS

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Mar 07, 2023 01:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Jag känner inte riktigt igen din felbeskrivning. Visst kan det hacka ibland, men det brukar lösa sig med en omstart av systemet och datorn. Vad är det du kallar Konfig on-line? Jag har laddat ner Konfig till min PC från Linns Software & Apps sida och efter installation funkar Konfig utan anmärkning på min dator.

Jag har också skapat ett Linn konto - My Linn. Även det fungerar utan anmärkning och där kan jag gå in och göra samma typ av inställningar/justeringar som i Konfig. Båda vägarna fungerar felfritt för mig nu när jag testar.

Strular det fortfarande för dig? Är det något som gått snett när du skapat ett My Linn konto?

Om du mailar ett supportärende på deras helpline@linn.co.uk, eller gör en anmälan via någon av deras kontrollappar direkt i telefonen brukar de svara typ nästa dag. Jag upplever deras support som fullt tillfredsställande.

mvh, Mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
PostPosted: Tue Mar 07, 2023 10:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
matss:
Jag har numera inget som helst krångel med Konfig, bara så du vet :-)

Men, i den näst senaste versionen fick jag upp en ruta som berättade att nuvarande Konfig (ett program som man har i sin egen dator) skulle uphhöra (dvs inte längre uppgraderas och inte få support) och att programmet istället skulle vara webbaserat. Det webbaserade programmet skulle dessutom ha en utökad funktionalitet gällande Space Optimisation. Det är denna jag kallar för Konfig On-line.

Men jag laddade ner, och installerade, senaste versionen av Konfig och där nämns ingenting om någon webbaserad version och inte heller någon länk till ett dåligt fungerande webb-gränssnitt (och som inte hanterades av någon browser).

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Mar 07, 2023 12:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Bill50x wrote:
Men, i den näst senaste versionen fick jag upp en ruta som berättade att nuvarande Konfig (ett program som man har i sin egen dator) skulle uphhöra (dvs inte längre uppgraderas och inte få support) och att programmet istället skulle vara webbaserat. Det webbaserade programmet skulle dessutom ha en utökad funktionalitet gällande Space Optimisation. Det är denna jag kallar för Konfig On-line.
Intressant. Den "versionen" måste jag ha missat. Har aldrig sett något sådant meddelande i de Konfig versioner jag använt. Men det har skett tidigare att Linn av misstag publicerat saker som sen försvunnit snabbt igen. Kan ha varit något sådant kanske?

Däremot fick jag nu ett "End of Life" meddelande till den gamla Kazoo kontrollappen för iOS. Nu hänvisar Linn till sin Linnapp för nya versioner i Apples produkter.

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
PostPosted: Tue Mar 07, 2023 17:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
matss wrote:
Intressant. Den "versionen" måste jag ha missat. Har aldrig sett något sådant meddelande i de Konfig versioner jag använt. Men det har skett tidigare att Linn av misstag publicerat saker som sen försvunnit snabbt igen. Kan ha varit något sådant kanske?
Förmodligen är det så. Med tanke på hur dåligt webbgränssnittet fungerade, som det länkades till, är det förståeligt att man drog tillbaka det hela och fixar till funktionen först.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited