selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 22:50

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  Go to page 1 2 3 4 514 Next
Author Message
 Post subject: Installera DSM
PostPosted: Tue Dec 21, 2021 18:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Har köpt en begagnad Majik DSM/1. När jag nu ska installera alltsammans, i vilken ände ska jag börja? Kopplade snabbt in en apparat på linjeingång 1 och bläddrade bland ingångar tills "analog1" dök upp. Men ljud? Nä.

Jag har inte läst manualen ännu, men den utgår väl från en ny apparat. Dvs jag kanske ska trycka in knappen "Fallback" så jag nollställer alla tidigare inställningar, eller?

Och vilka programvaror är det som gäller? Kinsky? Det är väl en serverprogramvara, men vad behövs till androiden? Och är Kinsky det bästa för Windows 10 eller finns det alternativ som ni andra föredrar?

/ B

PS Provade Fallback eftersom Kinsky inte hittade Majiken men resultatet är negativt. Hur ställer man överhudtaget in något i Kinsky? Att lägga till en folder (med musik) är ju inga problem men hur får man Kinsky att skanna av innehållet? Men framför allt, hur får man Kinksky att hitta Majiken?
PS2 Har fått ljud efter omstart. Har analog signal från en Squeezebox så nu låter det från "Analog1".

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Last edited by Bill50x on Tue Dec 21, 2021 20:07, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Tue Dec 21, 2021 19:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Det kan vara klokt att börja med att trycka på "Fallback" så du nollställer inställningar från tidigare användare.

Du behöver ladda ner Konfig från Linns support/SW sida till din dator. Därifrån kan du sen göra alla inställningar för din DSM, så du får den som du vill ha den. Passa på att också ladda in den senaste mjukvaran till din DSM.

För att styra musikspelandet kan du förslagsvis använda Linn Kazoo app (funkar på PC, IOS och Android) eller Linns app (funkar bara på IOS). De funkar bättre än Kinsky tycker jag. Som serverprogramvara på din NAS tycker jag Asset UPnP funkar allra bäst för mig, men det finns alternativ. Linn Kazoo server är sämst tycker jag.

Ett tips är att ge din DSM (och din lagringsenhet för musik) fasta IP-adresser i ditt nätverk. Det sätter du i din router och din DSM syns som sin MAC address i nätverket (finns på apparaten och syns i Konfig). Sen definierar du intervallet för dynamiska IP-adresser bortanför de fasta adresserna. Exempelvis bestämmer du fasta IP-adresser till mellan 1-50 och sen dynamiska i ett intervall från 51 och uppåt. Då undviker du de mesta problemen med musiklyssnande i ditt nätverk.

Lycka till.

mvh, mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Tue Dec 21, 2021 20:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
matss wrote:
Det kan vara klokt att börja med att trycka på "Fallback" så du nollställer inställningar från tidigare användare.

Du behöver ladda ner Konfig från Linns support/SW sida till din dator. Därifrån kan du sen göra alla inställningar för din DSM, så du får den som du vill ha den. Passa på att också ladda in den senaste mjukvaran till din DSM.

För att styra musikspelandet kan du förslagsvis använda Linn Kazoo app (funkar på PC, IOS och Android) eller Linns app (funkar bara på IOS). De funkar bättre än Kinsky tycker jag. Som serverprogramvara på din NAS tycker jag Asset UPnP funkar allra bäst för mig, men det finns alternativ. Linn Kazoo server är sämst tycker jag.

Ett tips är att ge din DSM (och din lagringsenhet för musik) fasta IP-adresser i ditt nätverk. Det sätter du i din router och din DSM syns som sin MAC address i nätverket (finns på apparaten och syns i Konfig). Sen definierar du intervallet för dynamiska IP-adresser bortanför de fasta adresserna. Exempelvis bestämmer du fasta IP-adresser till mellan 1-50 och sen dynamiska i ett intervall från 51 och uppåt. Då undviker du de mesta problemen med musiklyssnande i ditt nätverk.

Lycka till.

mvh, mats
Tack för infon. Jag trodde Kinsky var serverprogrammet men det är kanske fel? Jag utgick från Linns "Quick Guide" där det står att man ska börja med att installera Kinsky på sin PC. För tillfället kommer jag inte köra från någon NAS utan från min stationära dator med Windows 10.
Just nu håller jag på att köra Konfig så det betyder väl att Majiken är hittad...

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Tue Dec 21, 2021 21:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Kinsky, Kazoo och Linn app är kontrollpunkter för att styra musiklyssningen med.

Kazoo server håller reda på din lagrade musik, men den är riktigt kass tycker jag.

Konfig ställer du in din anläggning med (namn, adress, ingångar, Space optimisation etc.).

Det går också att komma åt gränssnittet till DSM via IP-adressen direkt. Men då måste du som sagt veta vilken adress det är.

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Tue Dec 21, 2021 21:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
matss wrote:
Kinsky, Kazoo och Linn app är kontrollpunkter för att styra musiklyssningen med.

Kazoo server håller reda på din lagrade musik, men den är riktigt kass tycker jag.

Konfig ställer du in din anläggning med (namn, adress, ingångar, Space optimisation etc.).

Det går också att komma åt gränssnittet till DSM via IP-adressen direkt. Men då måste du som sagt veta vilken adress det är.
Jag installerade Asset UPnP och började skanna efter musik. Men hur styr jag den att leta på rätt ställe?

/ B

EDIT, har hittat var jag adderar mina musikmappar. Konfig har jag gått igenom och ställt in allt som jag vill ha det. Och uppdaterat mjukvaran såklart. Men hur ser jag hur långt Asset har kommit i skanningen? 7TB flac lär inte gå på 15 sekunder...
EDIT2, nu har jag hittat det också. 500 spår skannade. 1000 nu.
Nästa steg blir att hitta var jag lägger in inloggning för spotify och tidal...
EDIT3 Asset är inte speciellt bra hos mig, seg och kraschar. Ska nog prova Kazoo ändå...

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Tue Dec 21, 2021 23:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
7TB musik tar en del tid att katalogisera... Själv har jag 2,3TB och det tar några timmar för Asset UPnP att tugga igenom.

Som jag minns det var det ingen väsentlig skillnad i snabbhet vid inläsningen mellan Asset och Kazoo server. Kazoo server har inga inställningsmöjligheter för hur du vill att din skivsamling ska presenteras. När Linn bestämde sig för att sortera min skivsamling efter albumtitel istället för artist gav jag upp :evil:.

Asset har i mina ögon precis rätt mängd inställningsmöjligheter.

Spotify, Tidal och Qobuz loggar du in till en gång och ansluter via kontrollappen.

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Wed Dec 22, 2021 17:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
matss wrote:
7TB musik tar en del tid att katalogisera... Själv har jag 2,3TB och det tar några timmar för Asset UPnP att tugga igenom.

Som jag minns det var det ingen väsentlig skillnad i snabbhet vid inläsningen mellan Asset och Kazoo server. Kazoo server har inga inställningsmöjligheter för hur du vill att din skivsamling ska presenteras. När Linn bestämde sig för att sortera min skivsamling efter albumtitel istället för artist gav jag upp :evil:.

Asset har i mina ögon precis rätt mängd inställningsmöjligheter.

Spotify, Tidal och Qobuz loggar du in till en gång och ansluter via kontrollappen.
Mitt problem var/är att det gick bra att katalogisera den första mappen med drygt 4000 låtar (242 GB) men när jag sedan adderade en hel disk med ca 100.000 låtar (6,2 TB) så kraschar Asset hela tiden, alternativt bara meddelar att den inte kan utföra åtgärden. Kan det vara så att jag testat med 30-dagars testversionen först och att den är begränsad?
Är det något problem med att en annan server också är igång (Logitech Media Server)?

Jag har avinstallerat Asset och tänker försöka en gång till med LMS avstängd så får vi se hur det går. Funkar inte det får jag väl chansa på köpe-versionen :-)

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Wed Dec 22, 2021 18:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Bill50x wrote:
Mitt problem var/är att det gick bra att katalogisera den första mappen med drygt 4000 låtar (242 GB) men när jag sedan adderade en hel disk med ca 100.000 låtar (6,2 TB) så kraschar Asset hela tiden, alternativt bara meddelar att den inte kan utföra åtgärden. Kan det vara så att jag testat med 30-dagars testversionen först och att den är begränsad?
Är det något problem med att en annan server också är igång (Logitech Media Server)?

Jag har avinstallerat Asset och tänker försöka en gång till med LMS avstängd så får vi se hur det går. Funkar inte det får jag väl chansa på köpe-versionen :-)

/ B
Har inget svar på detta. Jag köpte en licens direkt. Väl värda pengar tycker jag. Står det något på Assets hemsida om begränsning för testversionen?

/mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Wed Dec 22, 2021 18:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Inga problem att ha flera servrar igång samtidigt.

Jag skulle börja med Spotify/Tidal/Qobuz bara för att få ut någon form av ljud.

Kör bara Kazoo från en padda/telefon och lägg in dina Spotify inloggningar.

Inget mer behövs, ingen konfig etc

Jag skulle inte heller bråka med att sätta fasta ip-adresser etc på enheterna, är nätverket friskt så funkar allting rakt av.

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Wed Dec 22, 2021 20:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Var lite blek när det gällde antalet filer... det är +278 tusen. Men nu lägger jag in ett par foldrar i taget (A-Ö) så kanske det fungerar bättre.
Har installerat Kazoo på mobilen men när jag bad om att söka "Vardagsrum" stod den bara och snurrade en halvtimme eller så tills jag tröttnade och avbröt. Eller ska jag vänta längre för att Kazoo ska lägga in "adresserna" till skivorna?

Jag har däremot inte hittat någonstans att lägga in uppgifterna för Tidal och Spotify. Jag kan naturligtvis starta Spotify-appen och casta ljudet till spelaren, men då har jag helt plötsligt två appar för att spela musik och som inte jobbar sömlöst tillsammans. Helst skulle jag vilja ha Spotify och Tidal som vilka ingångar som helst i Kazoo, dvs jag ska kunna välja Radio, Phono, CD (Analog1), Spotify, Tidal och min egen server. Det skulle vara smutt! Går det att konfigurera på detta sätt?

Är förresten Kazoo och Kinsky samma sak? För när jag har Kazoo installerat på Androiden så går det inte att söka på Kinsky i Google Play. Eller rättare, söka går men resultatet är bara Kazoo. Om det är lika tvärtom har jag inte testat.

Kanske dags att hyra in en konsult ;-)

/ B

PS, just nu har Asset lyckats skanna in 27000 låtar. Nytt rekord.

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Wed Dec 22, 2021 22:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Du sätter på Tidal och Spotify i gränssnittet till DSM, via IP-dressen eller Konfig. Sen när du väljer den källan från din kontrollpunkt (Kazoo) kommer du bli tillfrågad att logga in på tjänsten. När du gjort det en gång sker det automatiskt - smidigt.

Tyvärr tror jag du behöver genomleva inläsningen av alla dina filer. Under den tiden kommer inte din DSM fungera normalt. När det väl är klart ska det fungera utan problem. Annars startar du bara om appen för din kontrollpunkt tills det funkar. Det blir en vana.

/m

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Wed Dec 22, 2021 23:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
matss wrote:
Du sätter på Tidal och Spotify i gränssnittet till DSM, via IP-dressen eller Konfig. Sen när du väljer den källan från din kontrollpunkt (Kazoo) kommer du bli tillfrågad att logga in på tjänsten. När du gjort det en gång sker det automatiskt - smidigt.

Tyvärr tror jag du behöver genomleva inläsningen av alla dina filer. Under den tiden kommer inte din DSM fungera normalt. När det väl är klart ska det fungera utan problem. Annars startar du bara om appen för din kontrollpunkt tills det funkar. Det blir en vana.

/m
Eftersom jag konfigurerar min Majik utanför min lyssningsanläggning så gör det inget om det är tyst under skanningen etc. Men varje gång jag lägger till en bokstav (=mapp) att skannas så kraschar Asset. Bara att klicka bort och starta om så fortsätter skanningen. Men det känns inte riktigt som att detta är det rätta sättet... Märkligt att efter varje gång jag adderar en mapp startar skanningen på fil/låt 28000, strax därefter kraschar det. Än så länge har jag lyckats få +78 tusen filer på plats. Har skrivit till dBpowerAMP och frågat var man ska skicka kraschrapporterna och om det finns någon begränsning i testversionen. Även om Logitech Medias Srver har ett gränssnitt (när man väljer musik) som suger så är funktionen 100 % stabil och så långt före allt trassel med "Linns" mjukvaror det bara går. Tack och lov har jag närboende kompisar som lyckats få allt att fungera så det blir väl att bjuda på middag någon gång efter helgerna...

Och varför måste man starta om Asset efter att man lagt till en mapp?
EDIT, det kanske man inte behöver, jag svarade Nej sist och då fortsatte skanningen.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Thu Dec 23, 2021 04:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Bill50x wrote:
Eftersom jag konfigurerar min Majik utanför min lyssningsanläggning så gör det inget om det är tyst under skanningen etc. Men varje gång jag lägger till en bokstav (=mapp) att skannas så kraschar Asset. Bara att klicka bort och starta om så fortsätter skanningen. Men det känns inte riktigt som att detta är det rätta sättet... Märkligt att efter varje gång jag adderar en mapp startar skanningen på fil/låt 28000, strax därefter kraschar det. Än så länge har jag lyckats få +78 tusen filer på plats. Har skrivit till dBpowerAMP och frågat var man ska skicka kraschrapporterna och om det finns någon begränsning i testversionen. Även om Logitech Medias Srver har ett gränssnitt (när man väljer musik) som suger så är funktionen 100 % stabil och så långt före allt trassel med "Linns" mjukvaror det bara går. Tack och lov har jag närboende kompisar som lyckats få allt att fungera så det blir väl att bjuda på middag någon gång efter helgerna...

Och varför måste man starta om Asset efter att man lagt till en mapp?
EDIT, det kanske man inte behöver, jag svarade Nej sist och då fortsatte skanningen.

/ B
Hmm. Lite svårt att exakt förstå hur du går tillväga. Jag har alla mina musikfiler i en mapp på min server (PC) som jag döpt till Lossless Music. I den mappen ligger alla mina artister med sitt namn i egna mappar. Jag ber Asset läsa in Lossless Music och då sätter den igång med sin enda uppgift - att läsa in alla foldrar i Lossless Music. Kan inte du sätta igång en liknande uppgift på din PC?

Förresten, hittar inte din Majik LMS som media server om du ber den leta? Om du nu läst in all musik till den en gång?

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Thu Dec 23, 2021 15:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
matss wrote:
Bill50x wrote:
Eftersom jag konfigurerar min Majik utanför min lyssningsanläggning så gör det inget om det är tyst under skanningen etc. Men varje gång jag lägger till en bokstav (=mapp) att skannas så kraschar Asset. Bara att klicka bort och starta om så fortsätter skanningen. Men det känns inte riktigt som att detta är det rätta sättet... Märkligt att efter varje gång jag adderar en mapp startar skanningen på fil/låt 28000, strax därefter kraschar det. Än så länge har jag lyckats få +78 tusen filer på plats. Har skrivit till dBpowerAMP och frågat var man ska skicka kraschrapporterna och om det finns någon begränsning i testversionen. Även om Logitech Medias Srver har ett gränssnitt (när man väljer musik) som suger så är funktionen 100 % stabil och så långt före allt trassel med "Linns" mjukvaror det bara går. Tack och lov har jag närboende kompisar som lyckats få allt att fungera så det blir väl att bjuda på middag någon gång efter helgerna...

Och varför måste man starta om Asset efter att man lagt till en mapp?
EDIT, det kanske man inte behöver, jag svarade Nej sist och då fortsatte skanningen.

/ B
Hmm. Lite svårt att exakt förstå hur du går tillväga. Jag har alla mina musikfiler i en mapp på min server (PC) som jag döpt till Lossless Music. I den mappen ligger alla mina artister med sitt namn i egna mappar. Jag ber Asset läsa in Lossless Music och då sätter den igång med sin enda uppgift - att läsa in alla foldrar i Lossless Music. Kan inte du sätta igång en liknande uppgift på din PC?

Förresten, hittar inte din Majik LMS som media server om du ber den leta? Om du nu läst in all musik till den en gång?
Att be Majiken leta efter LMS har jag inte ens tänkt tanken. Det vore ju förnämligt om det fungerade, LMS är ju bra mycket säkrare än såväl Asset som Kazoo. I alla fall hittills erfarenhet.

Det lustiga med Asset är att det ofta kraschar när jag lägger till mappar och fel-rutan säger att appen behöver startas om. Svarar jag nej på den frågan börjar Asset läsa in filerna... Men det är inte alltid det kraschar, ibland kommer det bara upp en ruta om att Asset behöver startas om för att ändringarna ska börja gälla. Svarar jag Ja på den frågan så får jag hålla på och dutta med omtart och så, svarar jag nej så börjar det bara läsa in filerna. Märkligt. Var någonstans kan man se resultatet av inläsningen? Jag har inte hittat någonstans där man helt enkelt kan titta på filstrukturen. Går det överhuvudtaget att sortera musiken efter filnamn eller är det bara taggar som gäller?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Installera DSM
PostPosted: Thu Dec 23, 2021 15:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Om du laddar ner en kontrollapplikation som exempelvis Kazoo finns det en flik i inställningar som heter media servers. Där kan du se vilka som finns tillgängliga i ditt nätverk och där borde du i så fall se LMS om den går att använda.

Asset sorterar musiken efter filernas meta-information. Det spelar ingen roll hur du sorterat filerna på din dator/NAS. Den strukturen är bara för att du ska hitta bland dina filer om du behöver komma åt dem. Asset läser in alla mediafiler från den rot-adress du hänvisar den till.

Det fina med Asset i förhållande till Kazoo server är att du själv kan bestämma hur Asset ska strukturera din samling baserat på den inlästa meta-informationen (Artist, Albumtitel, Album artist, Releasedatum, Kompositör etc.). I Kazoo server bestämmer Linn enväldigt allt själva och det är sjukt irriterande när det inte stämmer med hur du vill ha det.

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  Go to page 1 2 3 4 514 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited