selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 14:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: MISS 894 från Linn
PostPosted: Fri Sep 17, 2021 19:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Erik wrote:
LinnArts wrote:
haraldur wrote:
Jag har många strängar på min lyra, är verktygsmakare för utom ordinarie yrke, för utom idiot, jag laserskär lite kvacksalveri jag med, räddat en del från att sälja skrotet till Stockholmstrakten, låt oss förstöra några lager här med..

Undrar varför så få handlare inte ägnat sig åt denna utomordentliga ”uppgradering”

Linnkan betraktar jag med respekt, ska bli spännande höra hans bedömning.

Karousel är ju enligt mitt förmenande så jäkla nära Precirkus med nyanser och allt ”dang” från det lagret man kommer, och vinner mer därtill. Möjligen fattar jag inget, men märkligt nog har alla mina tolvor Karousel nu. Och överskottet kör jag hellre i kvarnen än nån skojare spacklar upp med PP100 och ”förädlar” med. ”Satin black”
(Visst låter det finare mer Engelska!?”

Ett annat smått erotiskt ord jag lärt mig här inne nu mera, att ska man byta av någon på dennes bekostnad, så säger man.

”Kommissions avgift”
Nu får du lägga av !
Otroligt att du vill förlöjliga allt och dessutom ljuga om vad som är gjort och inte. Dessutom mot ett företag.
Tråkigt att läsa, har jag gjort dig ngt ont ?
Vad jag vet är det ett rungande ja på den frågan. Jag vill inte driva tråden OT genom att hänvisa till det psykopatiska beteende du visat haraldur.
Tycker du annorlunda så säg till. Jag kan förklara för moderatorerna.

Back on topic: Hur påverkar Karouseluppgradering från Cirkus utfallet enligt din sk signaturmetod? Den beskrivning du ger av metoden uppfattar jag bara som att höra om det är någon skillnad mellan före och efter.

Nu får du väl skärpa dig Erik.
Om jag nu skulle gjort ngt så kan man ta upp det i ett PM inte här i varje tråd som man hänger ut mig som företag.

OT : Man får ut mer stabilitet av Karousel men frågan är låter det bra eller "rätt". Det låter inte riktigt Linn längre i men mening
Sen var det en bricka vi diskuterade från Linn som man ifrågasätter, kan man inte då ifrågasätta hur Karousel låter med denna bricka.
Ja varför tog man fram den nu när den i själva verket funnits mig veterligen i 9 år. Jo för att kunna sälja Karousel till kunder med Pre-Cirkus Subchassie, business kallas det rätt o slätt.

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
 Post subject: Re: MISS 894 från Linn
PostPosted: Sat Sep 18, 2021 00:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
LinnArts wrote:
OT : Man får ut mer stabilitet av Karousel men frågan är låter det bra eller "rätt". Det låter inte riktigt Linn längre i men mening
Lennart/LinnArts
Enligt min mening låter Karousel både bra och rätt. Hur pre-cirkus låter/lät minns jag inte, speciellt som min pre-cirkustolva var så annorlunda i övrigt. Ittok/K9 och (intern) drivning med enbart 33 varv osv.

Men vid jämförelsen hos HF mellan två Akurat LP12:or där enda skillnaden var Cirkus och Karousel är det bara att konstatera att Karousel är den förmodligen enskilt bästa uppgraderingen man kan göra på en LP12:a. Huruvida samma skillnad framträder med det gamla innerchassit av plåt och den sunkiga fastsättningen av tonarmsplattan låter jag vara osagt, det har jag inte hört.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: MISS 894 från Linn
PostPosted: Sat Sep 18, 2021 08:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
LinnArts wrote:
haraldur wrote:
Jag har många strängar på min lyra, är verktygsmakare för utom ordinarie yrke, för utom idiot, jag laserskär lite kvacksalveri jag med, räddat en del från att sälja skrotet till Stockholmstrakten, låt oss förstöra några lager här med..

Undrar varför så få handlare inte ägnat sig åt denna utomordentliga ”uppgradering”

Linnkan betraktar jag med respekt, ska bli spännande höra hans bedömning.

Karousel är ju enligt mitt förmenande så jäkla nära Precirkus med nyanser och allt ”dang” från det lagret man kommer, och vinner mer därtill. Möjligen fattar jag inget, men märkligt nog har alla mina tolvor Karousel nu. Och överskottet kör jag hellre i kvarnen än nån skojare spacklar upp med PP100 och ”förädlar” med. ”Satin black”
(Visst låter det finare mer Engelska!?”

Ett annat smått erotiskt ord jag lärt mig här inne nu mera, att ska man byta av någon på dennes bekostnad, så säger man.

”Kommissions avgift”
Nu får du lägga av !
Otroligt att du vill förlöjliga allt och dessutom ljuga om vad som är gjort och inte. Dessutom mot ett företag.
Tråkigt att läsa, har jag gjort dig ngt ont ?
vill du veta vad som är problemet?
jag kan ta det i en separat tråd

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: MISS 894 från Linn
PostPosted: Sat Sep 18, 2021 11:08 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Jun 01, 2010 20:00
Posts: 218
Bill50x wrote:
LinnArts wrote:
OT : Man får ut mer stabilitet av Karousel men frågan är låter det bra eller "rätt". Det låter inte riktigt Linn längre i men mening
Lennart/LinnArts
Enligt min mening låter Karousel både bra och rätt. Hur pre-cirkus låter/lät minns jag inte, speciellt som min pre-cirkustolva var så annorlunda i övrigt. Ittok/K9 och (intern) drivning med enbart 33 varv osv.

Men vid jämförelsen hos HF mellan två Akurat LP12:or där enda skillnaden var Cirkus och Karousel är det bara att konstatera att Karousel är den förmodligen enskilt bästa uppgraderingen man kan göra på en LP12:a. Huruvida samma skillnad framträder med det gamla innerchassit av plåt och den sunkiga fastsättningen av tonarmsplattan låter jag vara osagt, det har jag inte hört.

/ B
Jag gillar hur en Precirkus spelar musik bättre än Cirkus även om plåten i subchassit är tunn ,kanske är det en fördel..
Avvaktar att få Karousel installerad ett tag till tror jag,nu skall troligen ny pickup på och då blir det svårt att veta vad som gör vad.


Top
   
 Post subject: Re: MISS 894 från Linn
PostPosted: Sat Sep 18, 2021 15:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
pekka71 wrote:
LinnArts wrote:
haraldur wrote:
Jag har många strängar på min lyra, är verktygsmakare för utom ordinarie yrke, för utom idiot, jag laserskär lite kvacksalveri jag med, räddat en del från att sälja skrotet till Stockholmstrakten, låt oss förstöra några lager här med..

Undrar varför så få handlare inte ägnat sig åt denna utomordentliga ”uppgradering”

Linnkan betraktar jag med respekt, ska bli spännande höra hans bedömning.

Karousel är ju enligt mitt förmenande så jäkla nära Precirkus med nyanser och allt ”dang” från det lagret man kommer, och vinner mer därtill. Möjligen fattar jag inget, men märkligt nog har alla mina tolvor Karousel nu. Och överskottet kör jag hellre i kvarnen än nån skojare spacklar upp med PP100 och ”förädlar” med. ”Satin black”
(Visst låter det finare mer Engelska!?”

Ett annat smått erotiskt ord jag lärt mig här inne nu mera, att ska man byta av någon på dennes bekostnad, så säger man.

”Kommissions avgift”
Nu får du lägga av !
Otroligt att du vill förlöjliga allt och dessutom ljuga om vad som är gjort och inte. Dessutom mot ett företag.
Tråkigt att läsa, har jag gjort dig ngt ont ?
vill du veta vad som är problemet?
jag kan ta det i en separat tråd
Ja gärna
Skicka gärna ett PM om du har en åsikt om mig personligen.

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
 Post subject: Re: MISS 894 från Linn
PostPosted: Sat Sep 18, 2021 20:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
LinnArts wrote:

Nu får du väl skärpa dig Erik.
Om jag nu skulle gjort ngt så kan man ta upp det i ett PM inte här i varje tråd som man hänger ut mig som företag.


Lennart/LinnArts
Du har aldrig funderat på om det psykopatiska påhopp du gjort tagit så illa att det känns obehagligt att ha kontakt med dig?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited