selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 10:44

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: LinnArts Lp 12 Komplete
PostPosted: Sun Oct 04, 2020 11:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Ja då börjar vi med att bygga Nya Lp 12 or som utgår från Majik Lp 12 Mechanic men med faciliteter som bättre Arm, Pu och Psu som har 33 och 45 Rpm vilket Majik Lp 12 an saknar.

Så ist för Linn Krane, Linn Adikt och Majik Psu.

På LinnArts Lp 12 Komplete hamnar det en Mitchell Technoarm 2 (Svart eller Silver), Audio Origami Armkabel 5 pin Din, Dynavector 10x5 Mk 2 (Mc High output) och en Mober Hercules 2 med 33 och 45 Rpm.
Bättre gummifötter än Linn original.

Bättre än Linns nya Majik med Krane ? Ja det får framtiden utvisa.

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Last edited by LinnArts on Wed Oct 07, 2020 22:00, edited 3 times in total.

Top
   
PostPosted: Sun Oct 04, 2020 15:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Mon Oct 25, 2004 11:32
Posts: 268
Nu får du ta och ge dig. Marknadsför dina egna produkter på din egen hemsida eller blogg.


Top
   
PostPosted: Sun Oct 04, 2020 21:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Jag uppskattar alla inlägg som har någon som helst anknytning till Linn och däromkring.
Jag vet att det finns fler som gör.
Ett tips för dom som stör sig på vissa användare är att gå in på deras profil och välja att ignorera denna.
Om inlägget anses olämpligt kan man alltid anmäla det till en moderator.

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Mon Oct 05, 2020 07:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Nu får du ta och ge dig. Marknadsför dina egna produkter på din egen hemsida eller blogg.

Hej
Ja det gör jag också, men det finns de som är intresserade att välja lika eller bättre produkter till sin nya Lp 12a så därför delger jag dessa här.
Det finns de som har denna budget men vill ha 33 och 45 Rpm för att kunna spela de skivor som släpps i 45 rpm, detta vill jag erbjuda de som vill köpa en Linn Lp 12 i den prisklassen. Man bör också komma upp i Mc Pu i dessa prisklasser, bättre kabel etc etc.
Då Linn inte bryr sig att leverera en Komplett skivspelare i 44 K klassen så väljer kunder andra märken, skall man inte erbjuda detta då ?


Jag kan ta bort prislappar så blir det bara en info men då ser man inte fördelarna med olika produkter.
Då Linn verkar leta febrilt efter ersättningsarmar och hittar en som helt plötsligt blir en Linn arm och den har aldrig låtit bättre när den äntrar en Lp 12.
Mkt konstigt då denna är en 3dje parts arm också även om det är tryckt Linn på den, det gör dock inte att den låter bättre.


Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Mon Oct 05, 2020 09:13 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sun Jul 30, 2017 09:55
Posts: 70
Location: Haparanda
leif_lar wrote:
Jag uppskattar alla inlägg som har någon som helst anknytning till Linn och däromkring.
Jag vet att det finns fler som gör.
Ett tips för dom som stör sig på vissa användare är att gå in på deras profil och välja att ignorera denna.
Om inlägget anses olämpligt kan man alltid anmäla det till en moderator.
Håller med leif_lar
Om gruppen/forumet är öppet för handlare så bör dom väl kunna marknadsföra produkter,
om man inte vill se "reklam" i forumet så bör man meddela dom som styr forumet att utesluta handlare/försäljare.


Top
   
PostPosted: Mon Oct 05, 2020 16:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Tycker som leif_lar, helt OK med LinnArt och hans spelare. Men vi vill ha mycket bilder förstås ;-)

Helt OK att marknadsföra sina produkter tycker jag, så länge det sker öppet och inte under falsk flagg.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Oct 05, 2020 18:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
Jag tror det blir sista spiken i selleri-kistan om handlare som förvägras Linnagentur får fritt spelrum med egna sanningar och marknadsföring.
Att säga tt delarna är bättre än Linns egna och i nästa andetag dämpa yttertallriken utan att förstå det minsta om musikalitet utifrån det selleri grundades ur är tragiskt.
LinnArts inlägg hade kanske passat bättre under säljes.....


Top
   
PostPosted: Mon Oct 05, 2020 22:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Jag tror det blir sista spiken i selleri-kistan om handlare som förvägras Linnagentur får fritt spelrum med egna sanningar och marknadsföring.
Att säga tt delarna är bättre än Linns egna och i nästa andetag dämpa yttertallriken utan att förstå det minsta om musikalitet utifrån det selleri grundades ur är tragiskt.
LinnArts inlägg hade kanske passat bättre under säljes.....


Att man inte tål konkurrens och andras kunskap, tycke och smak är bara ett bevis på att jag lyckats röra om i Linn grytan.
Jag är inte vägrad Linnagentur, det finns regler som följs av Linn av andra skäl jag slipper dessutom att ha en Majik, Akurate och en Klimax 12a stående.
Jag vill inte heller ha Linn agentur då jag inte kan göra som jag vill på mitt eget sätt, vilket är det som "upprör" många och det gillas av mer än de som inte gillar mig och mitt sätt att driva ett företag.
Jag driver detta som ett företag och med en devis att alla som vill ska ha råd med en Lp 12a och att den skall vara och låta som kund vill, inte ngt forum.
Detta drivs på samma underbara sätt som det görs i landet där spelaren tillverkas och man drar nytta av hela världens kunskap och delar.
Det är Sverige som är långt efter alla andra vilket många vägrar att tro men är ett faktum tyvärr.
Jag är inte Linnist men är strateg och jag blickar framåt, inte tillbaka till 80 talet.

Jag har aldrig dämpat en yttertallrik, däremot har jag testat och lyssnat på flertalet i Världen som ingen annan har här, då kan man också uttala sig och veta ngt om det.
Det är mer tragiskt att inte förstå att det är inte musikalitet från Lp 12an du hör utan är en imperfekt ur den av flera anledningar som man rättar till med diverse bättre delar.
Så om man tar en Clearaudio arm och trycker Linn på den så är det en Linn arm...hmm
Ska vi diskutera Linn under Säljes....

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Tue Oct 06, 2020 18:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Erik wrote:
Jag tror det blir sista spiken i selleri-kistan om handlare som förvägras Linnagentur får fritt spelrum med egna sanningar och marknadsföring.
Att säga tt delarna är bättre än Linns egna och i nästa andetag dämpa yttertallriken utan att förstå det minsta om musikalitet utifrån det selleri grundades ur är tragiskt.
LinnArts inlägg hade kanske passat bättre under säljes.....
Nu låter du lite som en "surgubbe" ;-)

Alltså, Linns prylar är inget heligt som ska vårdas. Om man vill kan man naturligtvis köra enbart original och tuna in det så bra det bara går. Och det brukar bli bra! Men för min del kan man lika gärna experimentera med tredjepartsdelar och oortodoxa lösningar, varför inte? Det finns ju massor med delar att köpa till sin BMW som ger bättre prestanda än original.

Om man nu vill ha ett annat utseende på sin LP12:a genom val av yttre detaljer, varför skulle man inte få det? Om nu LinnArt lyckas klämma ut ett ljud som kunderna gillar, vad är det för fel med det?

Ibland är det faktiskt kul att ha en spelare som sticker ut lite från de flestas, och om man då inte hör någon skillnad (eller det till och med låter bättre) så är väl det helt OK.

Själv är jag en lat typ som uppgraderar vart tionde år (nu är det dags för Kore/Karousel/Lingo4) och därutöver gör jag nada. Men jag tycker det är skoj med alla som orkar meka. "I love work, I can watch it for hours"

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Oct 07, 2020 01:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Nu är jag redbar och på alla vis schysst med dig Lennart, låt mig, Mats, Micke N, Xanlin, Jonas Brytner(Din gode vän som du skriver på FB) få lyssna på dina alster. Jag kan på fullt allvar lova dig en sak Lennart: håller dina tolvor det musikaliska måttet, så är jag först att erkänna det. Möjligen är det jag som eldat upp dig, eller så är du desperat, för så tolkar jag (och dina vänner) dig, jag är en skitkass snickare, men har självdistans, proklammera dig som Franskstrykare eller finsnickare, kör inte över folk som redan skådat ljuset, egentligen hade jag inte tänkt kommentera, då du för varje inlägg här och på FB gör du bort dig, vilket gör mig ledsen, då jag föreställer mig du gör detta mer av intresse än göra avans. Iaf är det så för mig, jag försöker hjälpa likasinnade med min måttstock av vad Tune Dem innebär, jag är asnoga med återkoppla med dem jag hjälpt, så det ska spela, jag nobbar pengastinna k-k mätar människor, sådana där mikroskopiska varelser som behöver visa sig på FB varje Fredag och Lördag för att få lite bekräftelse i sina förtorkade liv. Jag vet inte på riktigt var du befinner dig, jag tror du brinner för piffa till plintar, sätta ihop krispiga tolvor, men ärligt Lennart, hur spelar dom? När du raljant säger att x lager, motorstyrning osv ”nafsar Keel i hälarna” och dyligt, är det TD, säljfloskler eller desperation? Dina egna säger så här: Lennart sätter ett spadtag i sin egen grav för varje inlägg han gör”

Trist isf..

Detta blir skevt, men det mesta går räta ut!

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Wed Oct 07, 2020 07:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Ja du Niclas
Jag bedriver ett företag som alla andra i denna bransch, och på det sätt som jag vill driva ett företag med de förutsättningar som finns.
Det är och har inte varit lätt när man har många emot sig då mitt företag och på det sättet jag bygger, servar och säljer produkter till Linn skivspelare inte verkar vara vanligt i Sverige vilket är roligt att inte vara som alla andra.
Då jag har många kunder som är riktigt nöjda med sina spelare/delar/kablar och det jag säljer, ca 20 % i Sverige och 80 % utomlands så hoppas jag på en ökning i Sverige också vilket iofs har visat sig med dubblad omsättning detta året så ngn borde väl tycka om mig och det jag gör och särskilt då kunder kommer tillbaka till mig.

Då alla kunder är välkomna och jag inte särskiljer på ngn så kan man bygga en Lp 12 åt alla som vill ha en och då enl deras spec och budget inte vad ngn annan tycker, men bidrar med mitt kunnande och mina lyssningsgrunder med olika delar/produkter.

Då detta är ett forum för Linnister så kanske jag skall tacka för mig då jag inte bara "bygger" med Linn men kan ju då sätta in säljes under Linn och inte Linn så slipper man mitt "raljerande" under diskutera Linn men har förstått under mina 14 år med Linn i tankarna vetat att Linn folket där ute vill veta om andra delar och hur de låter ser ut och kostar i förhållande till Linn.

Kundservice är det jag jobbar mest med då kund får vara med "hela" vägen under byggnation service eller overhaulen antingen live eller via bilder och ser/får då en proffsig återkoppling.
Handen på hjärtat hur många vet/har sett sin lp 12a inuti ?
Jag har också varit med att rädda/rätta till Lp 12or som har varit i de "lärdas" händer, men det är en annan historia.

Tack
Il take my coat...

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Wed Oct 07, 2020 16:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
Egentligen är det VÄLDIGT lätt att reda ut detta.

Vissa föredrar att värdera hur en produkt presterar m h a Tunedem.

En del andra har andra sätt att utvärdera produkters kvaliteter.

Det syns även i div Linn-FB-användar-grupper. Vissa hyllar vissa prylar, samtidigt som andra
inte alls är lika fyllda med lovord - och vice versa.

Om man ska jämföra något som någon utvärderat så är en förutsättning att utvärderingarna
är gjorda på samma sätt.

T ex så får du helt olika svar på "Är bil A eller B snabbast" då den ena bilen är testad på en
raksträcka och den andra på en kurvig bana.

Om Pelle säger att jag körde fortare med A än jag gjorde med B, så kommer Kalle säga tvärtom.

Inte konstigt alls kanske då Pelle körde 402m, och Kalle runt Mantorp.

Samma sak med ljudprylar, jämförs de inte på samma sätt så säger en recension inget ö h t.

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
PostPosted: Wed Oct 07, 2020 17:06 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sun Jul 30, 2017 09:55
Posts: 70
Location: Haparanda
Det är väl inte frågan om liv och död det här, det är ”musik lyssning” och vilken ”typ” av skivspelare man eventuellt har eller nån annan har, känns att det behövs lite distans till det hela, ta ett steg tillbaka och andas ut, varva ner, sen kanske man kan se på det här med ”andra ögon”.


Top
   
PostPosted: Wed Oct 07, 2020 20:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Kalle05 wrote:
Det är väl inte frågan om liv och död det här, det är ”musik lyssning” och vilken ”typ” av skivspelare man eventuellt har eller nån annan har, känns att det behövs lite distans till det hela, ta ett steg tillbaka och andas ut, varva ner, sen kanske man kan se på det här med ”andra ögon”.
Håller med, och blir ganska förvånad över att det blir ett sånt himla liv.
Jag tycker dessutom Linnarts inlägg är hyfsat genomtänkta, ofta kryddade med lite sköna bilder.
Trist att bara dissa dom med en rad eller två av hårda ord.
Jag har aldrig hört dessa delar spela, men visst måste det någonstans i världen finnas åtminstone ett företag som tillverkar
någon liten komponent som är bättre än Linn orginal?
Attachment:
wings.jpg
wings.jpg [ 222.83 KiB | Viewed 3363 times ]


Attachments:
wings.jpg
wings.jpg [ 222.83 KiB | Viewed 3363 times ]

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --
Top
   
PostPosted: Wed Oct 07, 2020 21:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
Har inte problem med att Linnarts skriver på Selleri. Dock ska man veta att Linnarts är en försäljare av ”piratdelar” till Linn och att som försäljare anför att dessa är bättre än en Linns original till ett lägre pris.

Och det kanske de är, men efter vad jag förstår så är det få (förutom försäljaren Linnarts) som fått möjlighet och/eller redogjort för hur de upplevt skillnaden.

Läste ett inlägg för ett par år sedan, tror det var från signaturen Maffe, att han hört en dyr ”Linnarts-LP12a” på en mässa i Jönköping och att han tyckte att den ”lät död” i jämförelse med en LP12.

Skulle föreslå att Linnarts antar Haraldurs förslag att låta honom och ett antal andra ”Linnister” göra en jämförelse mellan en ”Linnarts-LP12” och en motsvarande LP12.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited