selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 17:07

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Wed Sep 09, 2020 20:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Hej
Ja du Niklas
Tack, ja det är 2 delat pga att du kan välja mellan Aro, Mörch, Linn och Sme och den enda tanken är att göra ett bättre subchassie än Kore, vilket inte är så svårt då det i själva verket är ett Majik Sub med en gjuten alu platta för ca 6000 kr för bara armboarden som jag dessutom aldrig har sett ett som är i plan med lagret och kostar ca 9500 och Majik chassie kostar utan armboard 3700 kr.
Detta chassien med Linn armboard har dessutom armbasen inkl i armplattan vilket gör att du kan ha en Akito på den om man vill, det kan man inte på en Keel.
Detta är bättre i alla avseenden än Kore och inte långt ifrån Keel och dessa kostar 17 K komplett med armboard och fullt kompatibla med Linns armboards/chassien, Keel kostar 36 K och det är då man sätter i ett TA Phoenix som är fräst i ett stycke och spelar bättre än Keel och kostar 25 K alltså 11 K över till en beg L4 tex och en speciellt framtagen crossbrace från TA fräst i ett stycke och betydligt stabilare än Linns plåt.

Demar aldrig 2 Linn mot varandra då det inte finns anledning.

Dessa håller absolut värdet då de har mkt hög kvalité och procentuellt och vad det gäller att dema ner så har väl alltid Linn dealers gjort så...man vill ju sälja den dyraste...

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Wed Sep 09, 2020 22:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Hej Lennart, det var minsann inte illa att det spelar så bra. Det är bara till att gratulera.

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Thu Sep 10, 2020 05:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
Det går inte att se på en konstruktion och avgöra hur bra det spelar enbart på hur rigid konstruktionen är. Allt handlar om att få resonanserna dit de gör minst skada.

/Erik


Top
   
PostPosted: Thu Sep 10, 2020 06:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Niklas : Då vi pratar om Tangerine Audio Plateau (enligt bild) vilket jag monterat och sålt ca 10 st så spelar detta otroligt bra även upp i 300 K spelare där man då tar vid med Phoenix ist dessa har jag ägt 2 av själv och monterat 3 och lämnar Keel bakom sig dock låter Keel bra.

Erik : Kollar på konstruktionen givetvis så den är rigid och i bra kvalité vilket också visar att den som gjort den har tänkt, men framförallt lyssning, lyssning, lyssning.

Då detta Sole 8 från Analogue Innovation kostar 12 K och naggar Keel i hasorna sägs det... så måste man ju testa detta vilket jag tänkt att göra länge och då med Insoles i gummi som jag håller av bättre än fjädrarna och har monterat och testat själv i flera år.

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited