selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 20:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Exaktbox som dac
PostPosted: Sun Jul 19, 2020 17:37 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Tue Mar 16, 2010 21:01
Posts: 14
Jag har skaffade Exaktbox 10 till mina 242:or och levde med dem fem år men i höstas skaffade jag andra högtalare och som ännu inte är öppna för Exakt. Kanske att det kommer sen. Jag har Akurate DSM utan Katalyst medan boxen fick Katalyst vilket betydde att de nya högtalarna inte haft min bästa dac. Jag frågade Linn som svarade med att skicka länk till hur man kunde välja surround och stereo och på så vis använda boxens bättre dac. Idag gjorde jag det och är spontant intryck är kanonbra. Det som imponerar är att boxen är så flexibel, jag var rädd att den bara skulle stå på hyllan i väntan på att Linn lanserar möjlighet att köra mina trevägs aktivt. Nu spelar alltså dsm via exaktlink till Exaktbox 10, kanal 1 och 2, till ett 2250 till högtalarna.


Top
   
 Post subject: Re: Exaktbox som dac
PostPosted: Mon Jul 20, 2020 11:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1179
Location: Lerum/Göteborg
per a wrote:
Jag har skaffade Exaktbox 10 till mina 242:or och levde med dem fem år men i höstas skaffade jag andra högtalare och som ännu inte är öppna för Exakt. Kanske att det kommer sen. Jag har Akurate DSM utan Katalyst medan boxen fick Katalyst vilket betydde att de nya högtalarna inte haft min bästa dac. Jag frågade Linn som svarade med att skicka länk till hur man kunde välja surround och stereo och på så vis använda boxens bättre dac. Idag gjorde jag det och är spontant intryck är kanonbra. Det som imponerar är att boxen är så flexibel, jag var rädd att den bara skulle stå på hyllan i väntan på att Linn lanserar möjlighet att köra mina trevägs aktivt. Nu spelar alltså dsm via exaktlink till Exaktbox 10, kanal 1 och 2, till ett 2250 till högtalarna.
Bra! Men nyfiken... vad bytte du till för högtalare? och varför?


Top
   
 Post subject: Re: Exaktbox som dac
PostPosted: Sun Oct 25, 2020 14:58 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Tue Mar 16, 2010 21:01
Posts: 14
Hoppsan Stefan
Tre månader har gått sedan du frågade, jo jag köpte ett par JBL 4365 som är större och låter större och med ett slutsteg. Jag har haft många av Linns högtalare och ville prova nåt annat.


Top
   
 Post subject: Re: Exaktbox som dac
PostPosted: Wed Oct 28, 2020 17:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1179
Location: Lerum/Göteborg
per a wrote:
Hoppsan Stefan
Tre månader har gått sedan du frågade, jo jag köpte ett par JBL 4365 som är större och låter större och med ett slutsteg. Jag har haft många av Linns högtalare och ville prova nåt annat.
Spännande! Du är nöjd med dom då? Varför jag frågade är att jag också har 242 och känt ett tag att jag skulle vilja testa något annat. Räcker dock att se mått och bild på JBL 4365 för att konstatera att dom inte går att ha i mitt vardagsrum.


Top
   
 Post subject: Re: Exaktbox som dac
PostPosted: Sat Dec 12, 2020 11:23 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Tue Mar 16, 2010 21:01
Posts: 14
De har ett par småsyskon i Synthesis-serien jag nog varit nöjd med men jag föll för ett par begagnade för halva nypriset och visst de är enorma och tunga. De spelar fantastiskt bra och jag är helnöjd.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited