selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 11:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Apr 24, 2020 14:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Äntligen är den här, min Linn Wakonda Psu 33 och 45 rpm komplett med switch och motor från samma år.
Underbart byggd och finns känt 10 st byggda och detta är en av dem.

Bockad alu crossbrace och med kyldel och senaste variant.

Köpsugen ? Pm om intresse finns.

Lennart/LinnArts


Attachments:
wakonda.jpg
wakonda.jpg [ 614.54 KiB | Viewed 7981 times ]

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Last edited by LinnArts on Sun Apr 26, 2020 09:33, edited 1 time in total.
Top
   
PostPosted: Fri Apr 24, 2020 14:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 18, 2004 12:58
Posts: 328
Location: Linköping/Luleå
Riktigt roligt att se. Har du testat att spela på den?
Jag antar att den har en "Lingo"-lik knapp


Top
   
PostPosted: Sun May 10, 2020 10:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Hej Anders

Den är recappad och testad. Jag har bara provat den.
Ja den har en std Lingo knapp som ingår.

1 av 10 byggda och denna är bland de senaste.


Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Sun May 10, 2020 13:01 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Jun 01, 2010 20:00
Posts: 218
LinnArts wrote:
Hej Anders

Den är recappad och testad. Jag har bara provat den.
Ja den har en std Lingo knapp som ingår.

1 av 10 byggda och denna är bland de senaste.


Lennart/LinnArts
Hur bra är denna jämfört med en Lingo ?


Top
   
PostPosted: Sun May 10, 2020 16:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Hej Linnkan

Har inte testat den mot Lingo 1 men antar att man har gjort så den är i närheten av lingon.
Det som var viktigt var att den var inboard för Japan som man blidkade och testade denna men blev inte ngt och byggdes som promotion denna är enl förre ägaren ett av de senare exemplaren, han har haft 2 av 10 gjorda.
Det som är roligt är att den är inboard och har en knapp lika Lingo 1 och är väldigt rare.

Med vänlig hälsning Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Sun May 10, 2020 19:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Jun 01, 2010 20:00
Posts: 218
LinnArts wrote:
Hej Linnkan

Har inte testat den mot Lingo 1 men antar att man har gjort så den är i närheten av lingon.
Det som var viktigt var att den var inboard för Japan som man blidkade och testade denna men blev inte ngt och byggdes som promotion denna är enl förre ägaren ett av de senare exemplaren, han har haft 2 av 10 gjorda.
Det som är roligt är att den är inboard och har en knapp lika Lingo 1 och är väldigt rare.

Med vänlig hälsning Lennart/LinnArts
Ok,intressant !
Den verkar inte ha någon ringkärnetrafo som Lingo 1,det är inte så att denna är
mer som styrningen till en Linn Axis ,den hade ju också 33/45 v


Top
   
PostPosted: Sun May 10, 2020 20:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Kan så vara
Crossbracen fungerar som en kyldel för transistorer som blir varma och det har ju Axis en kylfläns bak så mkt möjligt.
Så Crossbracen är special för denna, switch och motor std Linn - 90 ingår.

Montage ingår i pris, annars ingår frakt till köpare.

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Fri Sep 18, 2020 18:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
Jag har inte hört Wakonda-styrningen men mig veterligen var den såpass mycket sämre än Valhalla att den skrotades.


Top
   
PostPosted: Thu Sep 24, 2020 07:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
"Jag har inte hört Wakonda-styrningen men mig veterligen var den såpass mycket sämre än Valhalla att den skrotades"


Spännande att man veterligen kan säga att den är sämre än Valhallan när man inte har hört den ?

Tanken är att den skall låta som den gör och gjorde då, den är recappad så presterar bra och nära Lingo 1.
Bygger man en retro spelare så är den kul att bygga i då den bara är tillverkad i ca 10 ex.

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Thu Sep 24, 2020 12:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
Den byggdes bara i tio ex för att den blev för dålig.
Att påstå att den är nära en Lingo 1 får stå för dig.
Du använder ofta en hänvisning till att det du säljer är "nästan lika bra" eller "i hasorna" av det som är betydligt bättre och dyrare enligt Linn.

Vi får tycka vad vi vill, men att vilseleda är inte snällt.


Top
   
PostPosted: Thu Sep 24, 2020 13:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Faktum är att den byggdes i 13 ex men man kasserade 3.
Man gick inte vidare med den dels pga att man ville ha en outboard lösning inte för att den är kass och den är absolut bättre än Valhallan dessutom har den 33 och 45 rpm.
Dock håller jag Valhallan högt för den låter bra men Wakondan låter bättre än den och varför jämföra med likvärdig eller i hasorna ?
För att de som vill veta och läsa andras åsikter ska få veta vad dessa olika delar innebär/presterar och inte bara såga sånt som man inte har en blekaste aning om och aldrig hört "Det är att vilseleda isf "


Jag vilseleder isf inte mer än andra som säljer produkter delar eller ger råd här, snarare hjälper jag många med min kunskap och råd till Linn folket också.
Bara för det inte står Linn på en del delar så behöver det inte vara sämre för det, jag vet av erfarenhet att många delar som det inte står Linn på är duktigt bra.

Jag har till dags dato ägt 38 st Lp 12:or och "byggt" mer än 50 stycken till en blandad skara från 10K till 330K och använt det mesta på marknaden och lyssnat på allt som rör Lp 12 an.
Jag vet att jag tycker mkt och uttrycker mig mkt likt många andra här på Forumet men då har jag också hört dessa delar och därför har jag tyckt för att andra skall få veta.
Jag lägger ner ca 4 timmar varje dag, Mån - Sön och 8 timmar extra varje Fredag (tot 12 tim) på detta för att testa, bygga, svara på Messenger/mail/telefon för att ge råd om allt vad det gäller Lp 12 an.
Tiden är fördelad på 80 % Utland och 20 % Sverige då Sverige ligger långt efter i "utvecklingen" av Lp 12:an.
Då Sverige bara pratar Linn så utvecklar andra mycket fina delar till lp 12:an och Sverige går miste av mkt och som man aldrig hört eller sett därför erbjuder jag detta.

Är man inte intresserad av det jag skriver, tycker, säljer och visar kan man skrolla förbi detta isf.

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Thu Sep 24, 2020 17:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
LinnArts wrote:
Är man inte intresserad av det jag skriver, tycker, säljer och visar kan man skrolla förbi detta isf
Linnisar kan ibland vara ganska inskränkta men det jag lärt mig under åren är att helt negligera dumma inlägg. Dessa får tala för sig själva så att säga.

Med det sagt så vill jag påpeka att om jag gör ett inlägg om hur Karousel låter så vill jag slippa kommentarer om stelbenta LP121:or och liknande :-)

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Sep 28, 2020 08:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Isf ber jag om ursäkt att jag skulle ha varit inne på din tråd och klampat lite stelbent ;)

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Sat Oct 10, 2020 21:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
LinnArts wrote:

Jag vet att jag tycker mkt och uttrycker mig mkt likt många andra här på Forumet men då har jag också hört dessa delar och därför har jag tyckt för att andra skall få veta.
Jag lägger ner ca 4 timmar varje dag, Mån - Sön och 8 timmar extra varje Fredag (tot 12 tim) på detta för att testa, bygga, svara på Messenger/mail/telefon för att ge råd om allt vad det gäller Lp 12 an.
Tiden är fördelad på 80 % Utland och 20 % Sverige då Sverige ligger långt efter i "utvecklingen" av Lp 12:an.
Då Sverige bara pratar Linn så utvecklar andra mycket fina delar till lp 12:an och Sverige går miste av mkt och som man aldrig hört eller sett därför erbjuder jag detta.

Lennart/LinnArts
Nu ska jag spetsa till det lite, ta det inte som elakhet. Det finns ingen relevans i hur många timmar men lägger ner om man har noll koll. Då spelar det inte heller nån roll om man lyssnat på allt. Jag har lyssnat på en tolva du gjort och den var detaljerad och stendöd. Och du har dämpat en yttertallrik, ljug inte om det.
Jag unnar alla musik och den glädje det medför. Tyvärr är det ingen av den ”utveckling” som du vurmar för som gynnar det enligt mig.
LinnArts, gör din grej men använd selleri sunt och inte som en marknadsföringssida


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited