selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 11:07

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: Wed Oct 10, 2018 21:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 791
Location: Förenade Arabemiraten
Är han pensionär och saknar familj? 100st innebär att han i princip levt i kappsäck.
Får han betalt av de han besöker?
Vad jag vet har han en fru?
Dricker inte alkoholl?
Tar inte direkt betalt men spons på boende och sådant vad jag förstår.


Top
   
PostPosted: Wed Oct 10, 2018 21:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Oct 21, 2005 08:45
Posts: 127
Location: Umeå
Ja man undrar ju lite. Även om han verkat beta av väldigt många per Europaturné och fått det rimligt tidseffektivt så kostar ju flygbiljetterna.

Men desto intressantare iakttagelse/bekräftelse kring Linnforumet av idag (ja, innan det nu stängdes...) är ju att samtidigt som ”alla” flitiga postarna som ger råd i hart när varje tråd hyllar Paulsssurrounds SO-justeringar som det bästa som hänt deras system så skriver ThomasOK på Lejonklous forum att (vilket man ju redan anat) Paulssurround inte justerar m.h.a. Tunedem utan anv SO som en equalizer efter hur han tycker kvinnliga röster borde låta etc.


Top
   
PostPosted: Wed Oct 10, 2018 22:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
cortina wrote:
Ja man undrar ju lite. Även om han verkat beta av väldigt många per Europaturné och fått det rimligt tidseffektivt så kostar ju flygbiljetterna.

Men desto intressantare iakttagelse/bekräftelse kring Linnforumet av idag (ja, innan det nu stängdes...) är ju att samtidigt som ”alla” flitiga postarna som ger råd i hart när varje tråd hyllar Paulsssurrounds SO-justeringar som det bästa som hänt deras system så skriver ThomasOK på Lejonklous forum att (vilket man ju redan anat) Paulssurround inte justerar m.h.a. Tunedem utan anv SO som en equalizer efter hur han tycker kvinnliga röster borde låta etc.
Skriver ThomasOK så, ja då är det så.
Och med tanke på hur och vad Paul skrivit (vad dock 2-3år sedan jag slutade vara aktiv på Linnforumet), motsvarar det mina intryck. Men som många andra mycket hjälpsam.


Top
   
PostPosted: Wed Oct 10, 2018 22:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Än så länge är dock Paul The Spacemasters optimering den bästa.
Betyder det att han har besökt dig och utfört justeringar i SO?


Top
   
PostPosted: Thu Oct 11, 2018 10:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Nov 06, 2003 11:48
Posts: 888
Location: Hamburg
Roland wrote:
Än så länge är dock Paul The Spacemasters optimering den bästa.
Betyder det att han har besökt dig och utfört justeringar i SO?
Yep , han var här 2,5 dagar i början av maj. Skillnaden hörs klart redan med bara piano och sång. Något jag upptäckte när vi verkligen fintunade ner till tredje decimalen, var att även på den nivån kunde det vara klara skillnader i timing och känsla i rösten.

_________________
LP12/Keel/K-Radikal 2/Urika 1/Ekos 2/Akiva // Akurate DSM Katalyst // QNAP 219P II // Cisco WS-C2960-8-TC-L // Akurate tuner // Majik 4100/6100 // Akubarik (externt aktiva) // Grado PS500e


Top
   
PostPosted: Thu Oct 11, 2018 11:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Roland wrote:
Än så länge är dock Paul The Spacemasters optimering den bästa.
Betyder det att han har besökt dig och utfört justeringar i SO?
Yep , han var här 2,5 dagar i början av maj. Skillnaden hörs klart redan med bara piano och sång. Något jag upptäckte när vi verkligen fintunade ner till tredje decimalen, var att även på den nivån kunde det vara klara skillnader i timing och känsla i rösten.
100 besök, 1-3 dagar on-site (höftar till lite), och resa mellan = WOW. Nu snackar vi heltidsuppdrag.


Top
   
PostPosted: Thu Oct 11, 2018 14:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Nov 06, 2003 11:48
Posts: 888
Location: Hamburg
Nja, det är ju sedan hösten 2016. Och han stannar inte så länge hos alla, en del bor ju betydligt närmare Vancouver också. Fast jag tror han kom ända till Luleå i somras :D

_________________
LP12/Keel/K-Radikal 2/Urika 1/Ekos 2/Akiva // Akurate DSM Katalyst // QNAP 219P II // Cisco WS-C2960-8-TC-L // Akurate tuner // Majik 4100/6100 // Akubarik (externt aktiva) // Grado PS500e


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited