selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 18:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
PostPosted: Mon Oct 22, 2018 11:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
HCL wrote:
Olika forum för olika åsiktsbildningar ökar inte direkt spridningen utan skapar snarare åsiktssegregering.
Fundamentalister bidrar sällan till något annat än ryggkliande, som i sin tur bidrar till stagnation, utarmning och till slut en inkompetens på allt som ligger utanför ens eget snäva intresse-/acceptansområde. Hårda ord måhända, men det finns tillräckligt med filterbubblor som det är utan att besudla vårt kära musikintresse med sådant. Jag inser att jag är ute på hal is här, för det finns ju tex forum för metal-rockfans, för de som bara gillar klassisk musik, för syntare osv - så varför inte för tune-dementusiaster? För mig är skillnaden dock att när det gäller musiksmak så handlar det just om smak. Bara för att jag gillar hardcoremetalgrowl betyder ju inte det att de som gillar house har fel. jag kanske tom tycker att det finns viss house som är ok. Jag kanske tom kan tänka mig att lyssna på lite C&W (gud bevare :-)).

Men, om man tycker om att bedöma en anläggning ur ett visst perspektiv, tex att att det ska gå att mäta med instrument eller att allt ska gå att bevisa med blindtester - och anser att alla andra metoder är felaktiga, då är man en fundamentalist. Detsamma gäller givetvis de som anser att dessa metoder är helt fel och förordar något annat. ALLA metoder som används seriöst bidrar till en ökad kunskap och möjlighet att nå längre med sin återgivning därhemma. Det finns inget motsatsförhållande mellan tex tune-dem och "mätnissar" så länge båda falangerna är öppna för den andres kunnande och upplevelser.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited