selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 16:02

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13
Author Message
PostPosted: Wed Mar 15, 2017 23:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2348
Location: Göteborg
Bill50x wrote:
Roland wrote:
Bill50x wrote:
Men det låter hårresande bra, inte 100 om man bedömer enligt Tune-Dem men resten!
:roll: :D
Speak out man!

Jag vill gärna höra vad du tänker, lovar att vara snäll i min respons :-)

/ B
Jag tror inte det behövs. Vi har läst tillräckligt många ordväxlingar er emellan för att det skall ha något nyhetsvärde, men ditt svar här var lite roligt.


Top
   
PostPosted: Thu Mar 16, 2017 00:00 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
HCL wrote:
haraldur wrote:
Jag har ingen aning om vad som skrivits eller censurerats bort,ger mig lite Kalla kriget,Sovjetvibbar med en kryddning av Nordkorea,fast var det personangrepp inblandat då kan man ha förståelse.

Längre upp i tråden citerade jag en recension av LP12'an, om man inte börjar med att gå i försvarsställning så kanske man kan läsa den och dra nytta av tolvans tillkortakommanden i stället.
Om det ska hållas på och censureras så är det ingen mening med att skriva här anser jag...
Jag tycker också den plötsligt hårda modereringen verkar vara opåkallad, men jag har inte heller läst de sensurerade inläggen...

Hård moderering tycks dock vara en trend. Liknande har bl.a. jag blivit utsatt för på Lejonklous forum och jag kan inte förebrå Foundation first. Jag har helt slutat följa det forumet då den typen av åsikts-moderering inte hör till ett forum jag är intresserad av att läsa eller bidra på.
Jag ska redogöra en sista gång imorgon i min tråd "Foundation First tar Farväl i Övrigtavsnittet".Har redogjort massor av gånger idag men "makten" har inte civilkurage att låta sanningen stå synlig.Hoppas dom visar vuxet beteende och står för sitt misslyckade agerande och låter den sanna redogörelsen stå kvar i min tråd imorgon.

Däremot NÄR dom väl svarade på PM,vilket tog många,många timmar har jag talat om vad jag anser om deras beteende och agerande i klartext.Sanslöst oskickligt agerat.

Jag beundrar er som ids skriva,ett tag funderade jag att göra som du Haraldur gjorde för ca 4 år sedan.....radera alla mina bidrag i alla trådar.
Tänkte.....Va f-n ska dom där dra nytta av min kompetens på sitt sk-t forum.Det var ni,trevliga medlemmar som hindrade mig.
Hoppas jag träffar dom IRL ngn gång,då ska jag verkligen ta debatten,då kan dom inte smita undan eller sitta och radera på löpande band.

Då dom betett sig så,så har jag spetsat till argumentationen mer o mer.Men inga personangrepp,jo från deras sida att inte svara bemöta med tystnad mm mm.
Klassiska tekniker,men inte värdig en som försöker bidra så mkt som möjligt,du HCL drabbades ju också av raderat inlägg.

Nåväl,titta in i min tråd imorgon så får ni hela händelseförloppet,får inte det stå kvar där då,då vet vi verkligen vad det är för människor som styr här.
Då kanske det är dags att göra som jag gjorde 1994 drog igång ÖronVax som blev rikskännt,detta var innan Internet och den spridningseffekten.

Over and Out.....

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Thu Mar 16, 2017 00:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Jun 01, 2010 20:00
Posts: 218
per wrote:
Vilken funktion fyller nätfiltret? Varför kommer det med i konstruktionen över huvud taget?
Det är väl ett misstag från konstruktörerna ..

Såhär skrev en tidigare samarbetspartner till Linn..

Some comments from Julian Vereker: -

Date: March 10, 1999 02:28 AM
Author: julian vereker
Subject: filters

I have not delved into the whys, but when we were first forced to look
in detail at the EMC regs and the effects on our designs, we found
that the easy way to solve the mains borne interference was to use a
mains filter. However the effect on the sound quality was disasterous,
so we had to solve the problem at the source(s) inside the equipment.

A filter in one piece of equipment appears (electrically) across the
mains supply to the whole system.

As I have said before, the simple fact of plugging in a Lingo (or more
obviously) a CD12, one can clearly hear a degradation of the overall
musical performance - (not using either of those components)."


Top
   
PostPosted: Thu Mar 16, 2017 01:18 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Foundation First wrote:
Nåväl,titta in i min tråd imorgon så får ni hela händelseförloppet,får inte det stå kvar där då,då vet vi verkligen vad det är för människor som styr här.
Jag är en väldigt inaktiv admin på detta forum numera men råkade läsa detta och vill bara säga att det gör mig genuint ledsen. Det är som du skriver själv - alla medlemmar här, inklusive de som ingår i moderatorteamet är människor. Vi är inga robotar, vi är inga illasinnade skurkar med någon dold agenda. När det väljs att se illvilja där ingen sådan finns, att antyda att "vad det är för människor som styr här" skulle vara en viss sorts ondsinta människor (för det är så jag tolkar det du skriver iaf), då är det bara rakt igenom trist oavsett vad sakfrågan var ursprungligen.


Top
   
PostPosted: Thu Mar 16, 2017 01:41 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Ayn wrote:
Foundation First wrote:
Nåväl,titta in i min tråd imorgon så får ni hela händelseförloppet,får inte det stå kvar där då,då vet vi verkligen vad det är för människor som styr här.
Jag är en väldigt inaktiv admin på detta forum numera men råkade läsa detta och vill bara säga att det gör mig genuint ledsen. Det är som du skriver själv - alla medlemmar här, inklusive de som ingår i moderatorteamet är människor. Vi är inga robotar, vi är inga illasinnade skurkar med någon dold agenda. När det väljs att se illvilja där ingen sådan finns, att antyda att "vad det är för människor som styr här" skulle vara en viss sorts ondsinta människor (för det är så jag tolkar det du skriver iaf), då är det bara rakt igenom trist oavsett vad sakfrågan var ursprungligen.
Den enkla sakfrågan så här förkortat på nattkröken är......

Jag skrev ett inlägg i Stampa-tråden där jag meddelade min avgång,kommenterade den trevliga stämningen i tråden,redogjorde för bakgrunden till mitt beslut samt sa att jag skulle fortsätta driva tråden tills vi var klara.
Det kpm en del ledsna samt stöttande inlägg att jag skulle stanna kvar.

Helt plötsligt är mitt inlägg borttaget samt de som stöttande kommenterat det och ville jag skulle stanna kvar.
Det visade sig av ngn anledning att Sony varit in och petat i tråden.......som flödade av liv och trevlig stämning.
Där har du kort upptackten,vad han skulle in och peta i en fungerande tråd kan du ju avkräva honom ett svar på.Många var redan då riktigt upprörda men allt raderades bara eftersom.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Thu Mar 16, 2017 12:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Jag tycker stampa takten är lite dåligt att använda som handlare, Att säga att med denna cd'n som är så mycket bättre så kommer rockefoten som ett brev på posten... då skulle det finnas en gräns? Att med en sneaky blir det bara lite vibrationer i foten och med en klimax hoppar både fötter och händer omkring?

Jag föredrar att ha en utvärderings metod för installation, som är lite mer användbar än om jag stampar takten eller inte. Så för mig är stampatakten feeling mer när det funkar bra och man har kul, men det spelar liten roll hur bra anläggningen är, så,länge man kan ha kul. För mig är musik nåt som gör livet mer värt att leva.


Till Foundation first, jag uppskattar att läsa dina inlägg, mycket bra, du verkar personligen inte heller reagera bara för att nån säger att de inte menar eller tycker att allt du menar gäller i varenda tillfälle. Den vibben får jag av andra, ska ta ett exempel senare.

Om du är less ta en pause! det gör jag sjäv lite då och då, få saker intresserar mig som just att lyssna musik på eget anlägg, så det är där jag lägger mest energi.

Så när du har energi, eller ettnytt projekt, är det bara skriva igen, forumet försvinner nog inte oavsett om det är dött i perioder...

(Att radera alla sina inlägg tycker jag är väldigt respektlöst för de man diskuterat med, och de som bidrar i andra trådar den som raderar kan ha glädje av. Har folk använt många timmar av sitt liv för att diskutera, så ödelägger det mycket om nån, spesielt de mer aktiva, plötsligt tar bort sina inlägg. Men det är upp till var och en.

Men ett exempel på att allt inte är svart och vitt som tex strömrensning. .. jag har själv använt det i min förra lägenhet, där oavsett vilken kurs jag försökte koppla anläggningen till var det både dåligt och ibland tydliga störningar som kom från andra lägenheter, i tillägg var det inte bara att skaffa nytt elinstallation då denna satt utanför lägenheten, och det är inte heller gratis, spesielt om planen är flytt efter några år. Normalt var det var det klart bättre på natten och sämst på eftermiddagen och kvällen. Men att försök spela rock n roll högt, mitt i natten i ett stort hyreshus eller liknande några dagar i sträck.... blir nog inte populärt.

Både innan det och nu i huset vi bor i så har jag testat fram och tillbaka, och jag inte alls fått samma resultat med strömrensning, det blir kanske litebättre på vissa sett men totalt sämre, kanske det är nån komponent i kombination med annat som behöver det i framtiden, (läs, som störs så mycket av annat att den gör mindre skada) jag använde en Isotek Titan 2 för den som undrar. Men här funkar allt iaf klart bättre självt.

Dessutom, nu i hus har jag också möjlighet att väga andra lösningar, kan tom gräva ner egen jord i hagen osv.)


Top
   
PostPosted: Thu Mar 23, 2017 22:28 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Wed Mar 22, 2017 19:08
Posts: 31
linnkan wrote:
per wrote:
Vilken funktion fyller nätfiltret? Varför kommer det med i konstruktionen över huvud taget?
Det är väl ett misstag från konstruktörerna ..

Såhär skrev en tidigare samarbetspartner till Linn..

Some comments from Julian Vereker: -

Date: March 10, 1999 02:28 AM
Author: julian vereker
Subject: filters

I have not delved into the whys, but when we were first forced to look
in detail at the EMC regs and the effects on our designs, we found
that the easy way to solve the mains borne interference was to use a
mains filter. However the effect on the sound quality was disasterous,
so we had to solve the problem at the source(s) inside the equipment.

A filter in one piece of equipment appears (electrically) across the
mains supply to the whole system.

As I have said before, the simple fact of plugging in a Lingo (or more
obviously) a CD12, one can clearly hear a degradation of the overall
musical performance - (not using either of those components)."

Angående nätfilter och modifieringar etc. Det är inte första gången det har diskuterats och det är som vanligt delade meningar kring om det blir förbättring, förändring el försämring när det moddas...

viewtopic.php?f=1&t=7545&p=79803

Från länkad tråd:
Lejonklou wrote:
Switchande nätdelar är roliga, för de går att justera nästan hur mycket som helst. Det finns massor av parametrar som kan balanseras mot varandra.

Svaret på din fråga är (enligt mig): Fullt möjligt. Om man justerar en switchande nätdel till att under givna förutsättningar prestera så bra som möjligt och sedan lägger till en ferritkärna på ingången, då kommer det troligen att låta bättre utan ferritkärnan. Men om man från början jobbar med ett filter mot in- och utkommande störningar, då är det troligt att det låter sämre om man senare ändrar på detta filter. Så frågan är om ferriten är en del av konstruktionen eller inte.
Lejonklou wrote:
Jag har skrivit på mitt forum att jag testat på en Unidisk 1.1 och en Exotik, båda med Dynamik. Det är alltså samma lågeffekts-Dynamik som sitter i DS-spelare (ej integrerade produkter som DS-I eller Sneaky) och försteg. Båda två lät rejält sämre när ferriten togs bort. Mer oväsen och en överdriven dynamik kan säkert imponera, speciellt om installationen inte är nåt vidare. Men musikaliskt var det bara rörigare.

Eftersom ferriten sitter mellan nätbrunn och Dynamik så är troligen effekten densamma på andra apparater med lågeffekts-Dynamik. Därför har jag inte orkat testa på några fler produkter.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited