selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Apr 18, 2024 20:11

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 17 8 9 10 11 Next
Author Message
PostPosted: Wed Mar 29, 2017 22:35 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Aug 26, 2005 14:15
Posts: 315
Location: Luleå
Foundation First wrote:
Stigo wrote:
Skulle behöva service på min Kinos och Ds, men det är för dyrt då servicen kostar lika mycket som dom är värda.
Säger bara.......Haraldur.... :-)
Jodå, har pratat med haraldur, en fin kille.
Fick lite oväntade utgifter nyss, men ska anlita honom så fort det bara går :D

_________________
Vardagsrum: Anthem Avm 70, Akubarikar/A, JL E112 sub, Linto
Lp12, Akito II/B renoverad hos Linn, Karousel, Kore, Trampolin, Radikal, Koil

Lk 1,Tunebox, Lk 2, Lk 280, Lk 280 spark, Kaber

, Lingo 1


Top
   
PostPosted: Wed Mar 29, 2017 23:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
musikpolisen wrote:
Sony wrote:
Jag får intrycket att du är bitter och uppgiven på Linn och deras priser och service när man läser här. Du verkar inte ha någon intresse av att hitta en ok lösning eller förstå andras välmenande försök till förklaringar utan mer att allt är skit.

Så tror jag alla känner ibland men för din egen skull så är det nog bra om du kan hitta en lösning som är acceptabel. Det går nog fortare att hitta tillbaka till att köra igenom ett gäng skivor till fredagswhiskeyn eller hur du nu brukar lyssna på musik. Alla stora företag gör både bra och dåliga saker, det här ärendet har gått under acceptabel nivå, andra som när FF fick en ny arm bara sådär var över förväntad nivå. Läs Rolands inlägg igen som kan exemplifiera varför det tagit så lång tid. Nu vet jag inte vad du arbetar med men alla verksamheter eller för all del vi själva i jobb/privat kan nog hitta motsvarande exempel där vi åstadkommit över förväntan och även andra fall under.
Du skriver att jag är bitter och uppgiven och att jag skall hitta en acceptabel lösning. Det försökte jag med gällande Majik cdn jag hadde borta i 3månader hos Linn för ett par år sedan. När jag sedan efter service spelat på lasern dom bytte så pajade den efter fyra månader men någon hjälp från Linn fick jag inte då, det var för Linn en acceptabel lösning men inte för mig. Sedan späds det på när jag servar min Akurate cd och då kan man inte känna annat än frustration. Har läst Rolands inlägg som jag ser som rena spekulationer medans dom problem jag haft bygger på ren fakta. Dessutom tycker jag inte att du på en psykologs vis skall försöka dig på att förklara mina reaktioner, den typen av flum hör inte hemma i detta forum.
Jag tycker det han skriver är ganska diplomatiskt, "det verkar"

Oavsett vill jag tillägga, vet inte opp med det är till nån tröst. Men jag hade blivit "ödelagd og knust" som vi säger i Norge.

Jag har haft mest goda upplevelser av Linn och Service, men jag vet faktiskt inte om jag hade velat köpa nåt Linn igen om jag hade vart med om det. Ska man behöva lägga undan en hög pengar för varje ny produkt man köper för eventuell reparationer? Det jag har hört av flera Linn handlare är att man ska kunna köpa ett system i vilken nivå man nu önskar och vara nöjd med det, UTAN Att Uppgradera i 10-15-20år och sen kanske komma in och upptäcka att allt blivit så mycket bättre, bekvämare osv. Och då byta ut anläggningen och göra likadant.

Jag förstår att många här och på Linn och Naimforum byter oftare, men många mer normalt hifi intresserad​e, önskar ha ett system som ä riktigt bra, som de kan bli "förälskade i" och slippa tänka på att byta i många år.

Til råd til musikpolisen, vet jag inte helt vad jag ska säga, det måste väl finnas nåt förbrukar råd, Konsumentombudsman, eller liknande i Sverige dit man kan klaga, oavsett vad Linn i Glasgow säger borde svensk handlare har en stor del av ansvaret.

Jag hade en Unidisc CS som funkade bra, men jag kommer nog aldrig våga köpa en Linn Mekanisk/fysisk spelare igen oavsett om de plötsligt kom med världens bästa 4k ultra Bluray bd, DVD ,CD i allt...
Jag har haft 6streamers från Linn och inga problem förutom software. Och mest problem med det i 2007..
Har under den tiden haft kanske 15bluray spelare, många begagnade, och ingen har laser gått sönder på, även om de flesta har problem med en och annan skiva (samma med alla 4-5oppo jag haft hemma)


Top
   
PostPosted: Wed Mar 29, 2017 23:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
I Sverige så är det som sagt 3 månader som gäller på reparationer (med reservation för att det har ändrats på sistone) Så det är svårt att gå vidare den vägen.

Det är Goodwill från butiken/Linn om de bjuder på ngt efter det.

Men som jag sagt ovan - Att inte Linn erbjuder mer än minimikraven är inte optimalt med tanke på vad de säljer. Premiumprodukter ska ha Premiumvillkor.

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 10:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Comstedt wrote:
Jag har haft 6streamers från Linn och inga problem förutom software. Och mest problem med det i 2007..
Har under den tiden haft kanske 15bluray spelare, många begagnade, och ingen har laser gått sönder på, även om de flesta har problem med en och annan skiva (samma med alla 4-5oppo jag haft hemma)
Så på 10år har du haft 6 DS, 15 BD och 4-5 Oppo?
Får man fråga varför denna rotation? Jag köpte direkt bästa DS'n o bästa Oppon = klart. (byten är det dyra normalt)
Och att dina inte krånglat torde mest bero på att de aldrig hinner bli gamla/slitna innan de byts ut :wink:

Har tidigare skrivit att ETT skäl till att Linns lasrar har krånglat är att de tunas hårt för max prestanda.
En "vanlig" CD-spelare har klart lägre toleranser så de är inte lika känsliga då laserna börjat tappa precision.


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 22:14 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Har fått klart med Linn gällande ersättning för den långa servicetiden. Fått priset reducerat Från 5500kr till 3600. Så mitt råd till alla som servar hos Linn och blir missnöjda, stå på er och kräv reducerat pris. Kan vara ända chansen att få till en behövlig skärpning hos dom.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 02:19 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
:mrgreen: Whaaoo,STORT GRATTIS.Där ser du "Lex Maria,hon fick ta mkt skit i början,men fick i slutändan rätt :-)

Känner för att vara lite spontan...Tjiii fick ni belackare ;-),hoppas ingen tog alltför illa upp av min lilla glädjeyttring.

Nu måste jag ju få gnälla lite (eller kalasa) som Siffernisse så subtilt uttryckte sig,ännu mer hedervärt hade det varit av Linn att ta hela kostnaden då den gick sönder igen en månad efter garantireptidens utgång på 3 månader.
Men ändå,segern sötma är total för dig....STORT GRATTIS.

Ps:Tack för det du skrev i PM'et.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 09:29 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Har nu städat lite i tråden. Är lite häpen över vad vuxna människor orkar haspla ur sig. Personangrepp på det här forumet är aldrig okej åt något håll av någon som helst orsak, det spelar ingen roll om "det var han som började" eller liknande. Ämnet är alltså uppfattningen om att det är problem med Linns service och det är då ämnet ni bör hålla er till inom tråden, mina herrar.

Edit: Vill förtydliga också att inläggen finns tillgängliga för att ta del av om någon saknar något - PM:a mig i så fall så kan jag ordna. För att inte bryta "flowet" i tråden har jag splittat bort inlägg som i sig varit relativt oskyldiga men då det varit svar på andra inlägg som varit övertramp hade det varit konstigt att ha dem kvar. Inget som jag bedömer har med trådens egentliga ämne har dock försvunnit.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 15:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Som en summering av dom negativa upplevelser jag haft angående Linn service så trots att jag fått en viss ekonomisk kompensation så kommer jag aldrig att köpa en ny Linnprodukt igen. Kommer att se på dom möjligheter till en vettig service som en del av produkten som jag köper. Vilket borde vara en självklarhet för Linn men som inte är fallet. När man dessutom närmat sig andra tillverkare ljudmässigt så finns det absolut ingen som helst anledning att fortsätta handla av ett företag som behandlar sina kunder illa och vägrar ta ansvar fullt ut för dom negativa misstag man begår.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 16:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
musikpolisen wrote:
Som en summering av dom negativa upplevelser jag haft angående Linn service så trots att jag fått en viss ekonomisk kompensation så kommer jag aldrig att köpa en ny Linnprodukt igen. Kommer att se på dom möjligheter till en vettig service som en del av produkten som jag köper. Vilket borde vara en självklarhet för Linn men som inte är fallet. När man dessutom närmat sig andra tillverkare ljudmässigt så finns det absolut ingen som helst anledning att fortsätta handla av ett företag som behandlar sina kunder illa och vägrar ta ansvar fullt ut för dom negativa misstag man begår.
Jag tycker att du ska skriva detta (på ett sakligt sätt) till Linn och förklara vad du upplevt och hur du upplever bristerna i deras service/hantering, och vad det i slutänden har fått dig att inse gällande dem.

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 16:44 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
M4gnetic wrote:
musikpolisen wrote:
Som en summering av dom negativa upplevelser jag haft angående Linn service så trots att jag fått en viss ekonomisk kompensation så kommer jag aldrig att köpa en ny Linnprodukt igen. Kommer att se på dom möjligheter till en vettig service som en del av produkten som jag köper. Vilket borde vara en självklarhet för Linn men som inte är fallet. När man dessutom närmat sig andra tillverkare ljudmässigt så finns det absolut ingen som helst anledning att fortsätta handla av ett företag som behandlar sina kunder illa och vägrar ta ansvar fullt ut för dom negativa misstag man begår.
Jag tycker att du ska skriva detta (på ett sakligt sätt) till Linn och förklara vad du upplevt och hur du upplever bristerna i deras service/hantering, och vad det i slutänden har fått dig att inse gällande dem.

/M
Bra förslag det skall jag göra :D


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 22:30 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Härligt att höra att de drog åt sig svansen, men man börjar ju fundera lite hur mycket problem Linn har med RMA när det måste ta så lång tid att få en service gjord? Kan ju i och för sig bero på alla som uppgraderar till Katalyst? Är det någon som kan svara på hur lång tid det har tagit att få sin Klimax DS/DSM uppgraderad till Katalyst?

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
PostPosted: Sat Apr 01, 2017 00:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
smirre67 wrote:
Härligt att höra att de drog åt sig svansen, men man börjar ju fundera lite hur mycket problem Linn har med RMA när det måste ta så lång tid att få en service gjord? Kan ju i och för sig bero på alla som uppgraderar till Katalyst? Är det någon som kan svara på hur lång tid det har tagit att få sin Klimax DS/DSM uppgraderad till Katalyst?
5/10 lämnade jag in min DS till Tonläget 18/10 var den till tillbaka med Katalyst monterad. Mindre än 14 dagar. Ser det som normal leveranstid eftersom Linn fick "bygga om" min DS. Och då ficka jag också en KRDS levererad.
Mycket god service - enligt mig.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Sat Apr 01, 2017 00:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Bekräftar bara att Linn ger bra service till nyare produkter, problemet är bara att dom nya produkterna en dag är gamla produkter och vad händer då med servicen.


Top
   
PostPosted: Sat Apr 01, 2017 08:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Fikk just mail av Linn, pga att de gått många gånger över budget för att realisera nya design projekt som den nya överdådiga uppföljaren till KIKO med prosjekt namn SIKKO.

Därför kommer de nedbemanna service delen i år så mycket som möjligt. Planen är att 2018.04.01 så ska Linn ha två på servis avd. En som tar hand om nya ärenden och en annan som arkiverar gamla ärenden. Ärenden vill räknas som gamla när de lämnat kontoret till Service Mann 1. Också kallat Server One and two.


Top
   
PostPosted: Sat Apr 01, 2017 09:23 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Wed Feb 01, 2006 22:10
Posts: 313
Location: Norrbotten, Boden
Comstedt wrote:
Fikk just mail av Linn, pga att de gått många gånger över budget för att realisera nya design projekt som den nya överdådiga uppföljaren till KIKO med prosjekt namn SIKKO.

Därför kommer de nedbemanna service delen i år så mycket som möjligt. Planen är att 2018.04.01 så ska Linn ha två på servis avd. En som tar hand om nya ärenden och en annan som arkiverar gamla ärenden. Ärenden vill räknas som gamla när de lämnat kontoret till Service Mann 1. Också kallat Server One and two.

:-)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 17 8 9 10 11 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited