selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Apr 19, 2024 19:54

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Sun Sep 27, 2015 10:47 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Thu Dec 03, 2009 13:59
Posts: 37
Location: Västerås
stefan wrote:
Befintliga filter passar i 5125/2250, dom är ju rejäla lyft från LK85/140.
Hej,

Jag vill lite offentligt tacka dig för tipsen om 2250. Utan ditt inlägg hade jag troligen inte upptäckt dessa som potentiella varelser i mitt system, nu spelar dom snyggt och prydligt och lyfter mitt system till nya höjder. Fick dessutom nöjet att träffa Lupos och få hjälp med filterbyten och njuta av Keltiks magi igen. Tänk vad internet ihop med snälla och trevliga människor kan betyda:)

//Johannes

_________________
"Keep it simple" - Jeff Porcaro
Akurate DSM-Bryston 4B3-B&W803D3


Top
   
PostPosted: Sun Sep 27, 2015 11:57 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jan 29, 2005 23:36
Posts: 156
Location: Luleå
Kul att du är nöjd med mina gamla 2250!

Fick du höra om stegens "proveniens"? Hade ju själv inte tid att vara med när du var och hämtade stegen.

De har hur som helst ursprungligen tillhört Curt Bergfors (Max-grundaren), som installerade en sjuhelsikes hemmabio i sin våning på Östermalm (tror jag, Stockholm iaf). Espek/5140 med 3x2250 som frontar, Melodik, 5103, 5120 med 5105 som center och surround (tror jag). Har inte koll på hela uppställningen. När lägenheten såldes lämnades anläggningen kvar(!) och köpare fick rådet (av en vän) att riva ut och slänga hela rasket(!!) och köpa nytt. Som tur var hade köparen ytterligare en vän, som menade att det ju faktiskt kunde finnas ett värde i prylarna, så han åtog sig att sälja det. 2250 lyckades han hitta begagnatpriser på, så dem la han ut till ett fullt logiskt pris, och jag köpte dem. Tipsade honom om ungefärliga värden på resten, som han till stor del inte hade en aning om vad det var.

Ibland är det bra att det finns folk med gott om pengar...

Hoppas de spelar på bra!

_________________
EADSM & LP12 (Ittok II, Karma, Lingo I) - AEB 10 - 2xC4200/D - Keltik

TV: Apple TV - Sneaky DSM - Unik

Kök: Sneaky DS - Majik I - 2x LK100 - Kaber

Kontor: Sneaky DS - 5110


Top
   
PostPosted: Sun Sep 27, 2015 13:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1180
Location: Lerum/Göteborg
musicmansweden wrote:
stefan wrote:
Befintliga filter passar i 5125/2250, dom är ju rejäla lyft från LK85/140.
Hej,

Jag vill lite offentligt tacka dig för tipsen om 2250. Utan ditt inlägg hade jag troligen inte upptäckt dessa som potentiella varelser i mitt system, nu spelar dom snyggt och prydligt och lyfter mitt system till nya höjder. Fick dessutom nöjet att träffa Lupos och få hjälp med filterbyten och njuta av Keltiks magi igen. Tänk vad internet ihop med snälla och trevliga människor kan betyda:)

//Johannes
Tack :D Ja, i ditt fall var det ju bra då du redan har filtren. Beg chakra-filter verkar svåra att hitta.
Sett annonsen och det begärda priset. Du gjorde helt rätt, jag hade också kört på dom i ditt fall.
Roligt att du är nöjd! Klart du är det, det är stor skillnad på LK140 och 2250.

Kul Proveniens! Det kan du ju berätta för dom om du käkar där, att du kör på Curts slutsteg :)


Top
   
PostPosted: Sun Sep 27, 2015 20:24 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Thu Dec 03, 2009 13:59
Posts: 37
Location: Västerås
Jag och hustrun skrattar gott här, vilken fantastisk historia och bara detta var ju värt en slant! Denna storslagna historik skall icke glömmas bort utan noga följa med alla som har nöjet att lyssna på dessa fina steg.

Stort tack igen!

Johannes

_________________
"Keep it simple" - Jeff Porcaro
Akurate DSM-Bryston 4B3-B&W803D3


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited