selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 21:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Sun May 31, 2015 15:26 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Jan 10, 2011 13:41
Posts: 29
Location: www.lyd.nu
HCL wrote:
LYD wrote:
... Pratade för övrigt med Anders häromdagen. Mycket trevlig herre med ett par spännande högtalare i rockärmen.
Har ni testat hans möbler? Högtalarna i all ära, men när det gäller någonstans att placera sin hifi så finns få (om några) alternativ.
Jag har sett och hört(?) möblerna hos en kund. LP12, Lingo, Linto, Klimax DS/Kontrol och Solo Mono i två svarta harmonihyllor. Snygga möbler som verkar vettiga. Än så länge håller jag mig till Quadraspires möbler men vi får se vad som händer framöver.

_________________
LYD HiFi Umeå
http://www.lyd.nu


Top
   
PostPosted: Tue Jun 02, 2015 10:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2348
Location: Göteborg
LYD wrote:
HCL wrote:
LYD wrote:
... Pratade för övrigt med Anders häromdagen. Mycket trevlig herre med ett par spännande högtalare i rockärmen.
Har ni testat hans möbler? Högtalarna i all ära, men när det gäller någonstans att placera sin hifi så finns få (om några) alternativ.
Jag har sett och hört(?) möblerna hos en kund. LP12, Lingo, Linto, Klimax DS/Kontrol och Solo Mono i två svarta harmonihyllor. Snygga möbler som verkar vettiga. Än så länge håller jag mig till Quadraspires möbler men vi får se vad som händer framöver.
Med bra grejer försakar man rätt mycket prestanda om apparaterna placeras i Quadraspire-hylla jämfört med en harmonihylla. Utseendemässigt kan man alltid diskutera, men lägger man mycket pengar på prestandaprylar så verkar det ogenomtänkt att inte också lägga några kronor på en bra möbel. Man måste inte gå på de dyrare varianterna. Även standardversionen av Harmonihyllan är bättre än det mesta annat.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited