selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 17:17

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2003 00:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Det är såna hära trådar som är dumma för plånboken :). Har fått en fix idé att byta mina ninka till katan och senare även en sizmik. Får nog ta mig till Anders på tonläget för en demo på aktiva katan..hmm.

Måste man slanta ut 2500:- för Linns stativ eller har nån tips på billigare likvärdiga?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2003 00:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
weezer wrote:
Det är såna hära trådar som är dumma för plånboken :). Har fått en fix idé att byta mina ninka till katan och senare även en sizmik. Får nog ta mig till Anders på tonläget för en demo på aktiva katan..hmm.

Måste man slanta ut 2500:- för Linns stativ eller har nån tips på billigare likvärdiga?
Börjar fundera på samma sak har inte lyssnat mycket på katan så jag funderar oxå på att ta mig ner till Anders och William på tonläget för en rejäl demo katan Vs ninka aktivt och passivt helst.

Vem vet vi kanske träffats där någon gång :D .


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2003 14:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
weezer wrote:
Det är såna hära trådar som är dumma för plånboken :). Har fått en fix idé att byta mina ninka till katan och senare även en sizmik. Får nog ta mig till Anders på tonläget för en demo på aktiva katan..hmm.

Måste man slanta ut 2500:- för Linns stativ eller har nån tips på billigare likvärdiga?
Jag funderade på samma sak med stativen men dom är väl värda sina pengar kanske inte de mest stabila men den nya varianten står väldigt bra, sen att de är supersnygga och "väljudande" skadar inte.

Calle på Highfidelity hade ett projekt med att modifiera stativen med en extra stålplatta (fartygsplåt) på det sättet trodde han att Katan skulle prestera ännu bättre, men det kan ju även bli sämre så klart.

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 06, 2003 01:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Atacam har ju bra stativ av olika typer.

Deras Nexus varianter tror jag är billigare än Katans och liknar dom till utseendet. Men om de är lika bra vet jag inte?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 06, 2003 01:55 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sat Nov 22, 2003 23:20
Posts: 26
när det gäller katanstativen bör man ha i åtanke att katanerna inte är fyrkantiga utan "sluttar" och är typ trekantiga. det blir svårt att få det snyggt med en fyrkantig topplatta. har själv ett par gamla tukan statib´v men är för (dum)snål för att byta. linnstativen tycker jag generellt sett verkar lite dyra. är det nån som testat kuddar typ sonic design?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 06, 2003 14:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
bearW wrote:
är det nån som testat kuddar typ sonic design?
Japp, provade det mellan mina Tukan och Kan II stativ. Jag kunde snabbt konstatera att det inte är något att rekommendera om man inte gillar att högtalarna blir långsamma och får en massa häftig bas.

Helt klart bland det sämsta jag hört.

Spelade för en kompis som inte är insatt alls i Hifi. Spelade först en låt med de vanliga spikarna och sedan samma låt med dämpkuddarna. Det lät så mycket sämre med dämpkuddarna att han trodde jag drev med honom.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited