selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 10:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Fri Jan 23, 2015 19:41 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun Sep 06, 2009 10:14
Posts: 469
Location: Luleå
Roger wrote:
Tack till Naim! Min Nait från 1985 på väg att recapas sedan låter den underbart igen. Snacka om kundvård och stolthet för sina äldre produkter.
Låter ju faktiskt intressant. Upptäckte att jag inte längre kan skicka in min Klout.


:?: Frågan är väl egentligen om Linn helt håller på att ändra ideal :?:

_________________
//Micke

LP12 Troika/Karma Ekos2 Keel Karousel Lingo1
Naim SuperLine+SuperCap
Naim NDS+555PSDR, Naim Unity Core,
Naim NAC52+52PS Naim XO Snaxo 362+SuperCap
Six-pack Naim NAP135CB med Briks
Mana

LP12 Naim NAC32, Naim NAP140, Kan I


Top
   
PostPosted: Fri Jan 23, 2015 19:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Bill när köpte du senast en ny Linnprodukt?

Helt säkert kommer jag sitta på 4 par solos, för eller senare dock kommer min ekonomi förmodligen inte räcka till för att köpa nya, förut har en begad Linn produkt varit någorlunda framtidsäker, idag känns det som att köpa vilken elektronik produkt som helst när de inte går att uppdatera till senaste spec, du får gärna tycka att jag låter gnällig, men den dag jag är tyst har slutat bry mig i märket om jag tycker de går åt fel håll, Linn är ganska unika med sin kundkrets som är trogna märket, men jag är väldigt rädd att fortsätter de på inslagen linje kommer de bara folk med mycket pengar som fullständigt skiter om det står Linn eller något annat på loggan

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Fri Jan 23, 2015 19:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Sist jag kollade kostade solos dynamik ca 27000 kr st att uppgradera till dynamik

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Fri Jan 23, 2015 22:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Iof kan man förstå att Linn inte kan erbjuda uppdateringar i det oändliga om det är yttre faktorer som påverkar (tex tillgång på laser och komponenter som ej längre kan fås tag på), någon som vet det exakta problemet för Linn?

Själv bryr jag mig inte för jag har testat mot mina från 1999, och visst är Solo/D bättre men rätt lite. Hade jag velat uppgradera till Dynamik hade jag skickat in dom för fler år sedan.
Pengarna gör MYCKET större förbättring tidigt i kedjan!! Harmonihylla, LS-NAS, källa, kablar etc.

stefan wrote:
Exakt har ju ökat begutbudet av Klimax-steg. Predynamik-steg blir äldre för varje dag.
MNn wrote:
Tja jag har iaf sex Solo som är utan Dynamik och nyköpta, och jag blev då tagen på sängen...
pekka71 wrote:
Helt säkert kommer jag sitta på 4 par solos
Oavsett vilket kan ni glädja er att ni sitter på slutsteg som fortfarande endast slås av Solo/D och Lejonklou Mono.
Solo utan Dynamik är fortfarande bättre på alla sätt än Twin/Dynamik. Mycket bättre! Musikaliskt o ljudmässigt.
Även bättre bas, mer tryck o dynamik över hela registret.
Att gå från Twin/D till Solo utan D är som att koppla in en sub. (har testat olika slutsteg med/utan sub)


Top
   
PostPosted: Sat Jan 24, 2015 07:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
Själv bryr jag mig inte för jag har testat mot mina från 1999, och visst är Solo/D bättre men rätt lite. Hade jag velat uppgradera till Dynamik hade jag skickat in dom för fler år sedan.
Pengarna gör MYCKET större förbättring tidigt i kedjan!! Harmonihylla, LS-NAS, källa, kablar etc.
Jo det är klart pengarna gör bättre nytta i den änden av kedjan... Men där har väl tex du redan kryss i alla rutor? Låter som att D-uppgradering kan vara klokt, om inte annat så med tanke på andrahandsvärdet som väl ändå kan vara trevligt att ha på topp vid tex ett framtida byte till Tundra mono 2 eller annat?? Fast det är ju som Pekka är inne på en rejäl slant förstås... Ursäkta spekulativt/hypotetiskt resonemang, har själv inga Solos så det är ju lätt för mig att sitta och teoretisera...

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Sat Jan 24, 2015 12:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Linncredible wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Själv bryr jag mig inte för jag har testat mot mina från 1999, och visst är Solo/D bättre men rätt lite. Hade jag velat uppgradera till Dynamik hade jag skickat in dom för fler år sedan.
Pengarna gör MYCKET större förbättring tidigt i kedjan!! Harmonihylla, LS-NAS, källa, kablar etc.
Jo det är klart pengarna gör bättre nytta i den änden av kedjan... Men där har väl tex du redan kryss i alla rutor? Låter som att D-uppgradering kan vara klokt, om inte annat så med tanke på andrahandsvärdet som väl ändå kan vara trevligt att ha på topp vid tex ett framtida byte till Tundra mono 2 eller annat?? Fast det är ju som Pekka är inne på en rejäl slant förstås... Ursäkta spekulativt/hypotetiskt resonemang, har själv inga Solos så det är ju lätt för mig att sitta och teoretisera...
Hade det varit större skillnad hade jag uppgraderat.
Avseende uppgraderingar tidigt i kedjan, det kommer förbättringar hela tiden på Harmonihyllan, på NAS o kabelfronten. Bara tid till jämföelse som saknas.
Sedan kan man ju spara slantarna inför kommande grejjer.


Top
   
PostPosted: Sat Jan 24, 2015 13:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
Avseende uppgraderingar tidigt i kedjan, det kommer förbättringar hela tiden på Harmonihyllan, på NAS o kabelfronten. Bara tid till jämföelse som saknas.
Sedan kan man ju spara slantarna inför kommande grejjer.
Spara i ladorna är ju en ibland underskattad uppgraderingsstrategi, kräver långsiktighet och impulskontroll, men såklart ofta klokt, håller med! :) Vad gäller NAS i termer av LS NAS så har väl i o f rekommenderad HW varit oförändrad nu ett tag nu, inte heller verkar det ha hänt så mycket i nätverkskabeltråden på Lejonklous forum. Kvantumsprång m a p musikalisk prestanda framöver välkomnas dock såklart, tacksam gentemot de som har tid och energi att testa vidare på komponentnivå! Ursäkta OT...

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Sat Jan 24, 2015 22:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Back on topic?

Good news: Gilad has responded to the email that I sent him. It seems they are considering the suggestion to keep offering the upgrades. See his message below:

Quote:
Dear Mr Keller
It's a pleasure to hear from you, and I'm grateful for the input.
Please be patient while we consider what you've written, and we'll update you next week.
Have a great weekend.

I wonder what they'll come up with - fingers crossed :-)

Willem
Best wishes, Gilad

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sat Jan 24, 2015 22:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Grymt bra av Linn att lyssna till sina kunder, även de gnälliga [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sat Jan 24, 2015 23:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Fantastisk timing Pekka!
Jag skulle precis klistra in samma text..

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Tue Jan 27, 2015 17:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1179
Location: Lerum/Göteborg
Linn har nu gett en tidsfrist på ytterligare åtta veckor.
Quote:
gavinm Linn Staff Online
Member
Linn Staff Posts: 75
Joined: Jun 2008
RE: Klimax Dynamik Power Amp Upgrades to Finish
We appreciate your feedback regarding the discontinuation of the Dynamik upgrade for Klimax amplifiers. In light of your comments, we've decided to extend the 'last order' period by 8 weeks. This means we will accept orders for these upgrades until 13th April, 2015.

We'd like to thank everyone involved for making your voice heard. We'll definitely take into account the comments about the notice period and how such news is communicated to customers in the future.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited