selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Apr 19, 2024 02:17

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Jan 14, 2015 21:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Här fortsätter diskussionen från Exakttråden.
viewtopic.php?f=1&t=9530&p=94677#p94677


Top
   
PostPosted: Wed Jan 14, 2015 22:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Hoppas på en sansad debatt här.

Har läst igenom Exakttråden och förstår fortfarande inte vad du syftar på - vad är "rena felaktigheter"?
Tycker mig se att informationen är väldigt likartad.
siffernisse wrote:
Min tekniska information kommer från Daniel E. Electronics Enginner på LINN. Informationen finns att läsa på LINNs hemsida.

Sedan är det som Lindbergh säjer, det är inte Akurate kort utan det är en klon av dessa anpassad för sitt speciella ändamål.
Visst har du rätt i att det intressanta är att resultatet blir "Klimaxklass" på klimaxgrejer, det betyder inte att man kan acceptera att folk springer runt och sprider rena felaktigheter. Dock att dessa personer fortfarande inte förstår fast man förklarar, det är inget att göra något åt.
När det gäller information på Linns forum från Linns R/D kan man bara vara IMPAD över den öppenhet de visar :!:
Dock ska man förstå att det ÄR tillrättalagd information och ibland inte 100% korrekt.
Det inser man även om man läser vad olika ingenjörer skriver på forumet, som delvis motsäger varandra.
Detta är alls inte konsigt. Det är svårt att komma ihåg alla detaljer.

Den hela kompletta sanningen då man pratar med dom "live" och frågar många följdfrågor för att uttömma ämnet - gärna om man pratar med flera samtidigt då de fyller i och rättar tveksamheter och felaktigheter som andra ingengörer säger.
Människor vill av naturen hjälpa till och "jag är lite osäker", "jag vet inte riktigt" tar ofta emot att säga. Så det är inte ovanligt att man fyller i det man är lite osäker på.

Information från Linns hemsida är ofta skriven av marknadsförare som putsar lite. Det är HELLER inget unikt för Linn.

Dvs inget konstigt att information är delvis olika.


Top
   
PostPosted: Wed Jan 14, 2015 22:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Nä så är det, ett ex är att trots att linn vet att dynamik funkar till t.e.x gammla tuneboxar väljer man att säga att det inte funkar eftersom de vet att kunden måste modifera för att få det att passa, och då är det enklare att avfärda

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sat Jan 17, 2015 16:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
I >denna< artikel står andra siffror än de som gavs i upptakten till denna tråd.


Top
   
PostPosted: Sat Jan 17, 2015 16:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
sportbilsentusiasten wrote:
När det gäller information på Linns forum från Linns R/D kan man bara vara IMPAD över den öppenhet de visar :!:
Dock ska man förstå att det ÄR tillrättalagd information och ibland inte 100% korrekt.
Det inser man även om man läser vad olika ingenjörer skriver på forumet, som delvis motsäger varandra.
Detta är alls inte konsigt. Det är svårt att komma ihåg alla detaljer.

Den hela kompletta sanningen då man pratar med dom "live" och frågar många följdfrågor för att uttömma ämnet - gärna om man pratar med flera samtidigt då de fyller i och rättar tveksamheter och felaktigheter som andra ingengörer säger.
Människor vill av naturen hjälpa till och "jag är lite osäker", "jag vet inte riktigt" tar ofta emot att säga. Så det är inte ovanligt att man fyller i det man är lite osäker på.

Information från Linns hemsida är ofta skriven av marknadsförare som putsar lite. Det är HELLER inget unikt för Linn.

Dvs inget konstigt att information är delvis olika.
Jag tror i så fall mer att det är så att vi som inte är helt insatta tror att de lämnar olika eller motstridig info, men egentligen är det så att vi inte förstår fullt ut vad de pratar om. Att de inte skulle ha väldigt mycket bättre koll än vad alla vi utanför stående tror oss ha tar jag för mycket osannolikt.

De skriver säkert inte hela sanningen om allt, men inte heller något som är direkt fel, möjligen tolkningsbart, men knappast fel.


Top
   
PostPosted: Tue Jan 27, 2015 16:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
HCL, ja du skriver i princip samma sak som mig, förutom en skillnad i åsikt.

Min erfarenhet av konsumentprodukter är att det finns alltid någon kund som har stenkoll på vad de på R/D har sagt/skrivit och hur produkterna fungerar.
Tänk på att R/D troligen jobbar med massa nya grejjer (deras fokus) och även har support på befintliga SAMT gamla produkter = en massa snarlika produkter att ha koll på. Inte undra på informationen inte alltid är korrekt.

Kunden däremot har EN produkt att ha koll på i taget och använder dessutom produkten = totalkoll om man är nördig. :D
(har personligen inte alls lika bra koll nu som tidigare, men har skrivit upp en del...)


Top
   
PostPosted: Tue Jan 27, 2015 19:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
sportbilsentusiasten wrote:
HCL, ja du skriver i princip samma sak som mig, förutom en skillnad i åsikt.

Min erfarenhet av konsumentprodukter är att det finns alltid någon kund som har stenkoll på vad de på R/D har sagt/skrivit och hur produkterna fungerar.
Tänk på att R/D troligen jobbar med massa nya grejjer (deras fokus) och även har support på befintliga SAMT gamla produkter = en massa snarlika produkter att ha koll på. Inte undra på informationen inte alltid är korrekt.

Kunden däremot har EN produkt att ha koll på i taget och använder dessutom produkten = totalkoll om man är nördig. :D
(har personligen inte alls lika bra koll nu som tidigare, men har skrivit upp en del...)
När det gäller lite mer avancerade produkter så vidhåller jag att även de mest insatta inte kan ha mer än fragmentarisk koll på produkternas inre. Visst, det finns de som plockar isär apparater, mäter och dissikerar i detalj, men hur många av alla som skriver på något av våra svenska forum har gjort det? Någon eller några har plockat isär apparater och tittat på komponentval och dyl, men hur stor del av konstruktionen kan man utläsa därur? Nej, 95 % spekulation och mytskapande och 5 % vetande hävdar jag. Erfarenheter av lyssnngstester är en annan sak, men att koppla lyssningsresultaten till brister eller förtjänster i produkterna tror jag är mer vanskligt, inte omöjligt, men osäkert.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited