selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 20, 2024 04:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: Sun Dec 21, 2014 20:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
goat76 wrote:
Nu finns uppdateringen för kazoo på ipad och tidal fungerar strålande tycker jag, kul!
+1 riktigt kul! Hade förväntat mig mer av det redaktionella material som finns i wimp men det kanske kommer framöver. Nu jäklar ska jag lyssna järnet på massa ny musik!! :)

Edit:

PS ser nu att mycket av det redaktionella materialet som finns i Wimps app verkar finnas på read.tidalhifi.com fast på engelska. Undras just om det flyttar in i Tidal-delen av Kazoo framöver? Kunde vara smutt! DS

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Sat Jan 17, 2015 20:54 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Fri Dec 23, 2005 01:44
Posts: 19
Location: Stockholm
Är det bara jag som inte kan logga in på Tidal via min DS? Funkar dock bra via webben...

_________________
Pelle G


Top
   
PostPosted: Sat Jan 17, 2015 20:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
pg wrote:
Är det bara jag som inte kan logga in på Tidal via min DS? Funkar dock bra via webben...
Jag har haft problem lite då och då med att det inte har gått att logga in via Kazoo. Brukar vara nån kortare liten stund för att sen funka igen. Har testat via webben vid nåt tillfälle samtidigt, även via bubble ds next för android, och det har funkat , dvs samma slutsatser som du. Känns som att det återstår lite jobb med att få integrationen helt stabil, hoppas på uppdaterad och bättre Kazoo snart...

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Sat Jan 17, 2015 21:17 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Fri Dec 23, 2005 01:44
Posts: 19
Location: Stockholm
Linncredible wrote:
pg wrote:
Är det bara jag som inte kan logga in på Tidal via min DS? Funkar dock bra via webben...
Jag har haft problem lite då och då med att det inte har gått att logga in via Kazoo. Brukar vara nån kortare liten stund för att sen funka igen. Har testat via webben vid nåt tillfälle samtidigt, även via bubble ds next för android, och det har funkat , dvs samma slutsatser som du. Känns som att det återstår lite jobb med att få integrationen helt stabil, hoppas på uppdaterad och bättre Kazoo snart...
För mig har det inte funkat sen fredag kväll, dvs 24 tim... Jag gillar tjänsten när den funkar, men det är lite väl mycket avbrott i streamandet, ungefär som spotify för 5-6 år sen.

_________________
Pelle G


Top
   
PostPosted: Sun Jan 18, 2015 11:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Kan det ha att göra med bandbredd ? Jag hade lite enstaka dropouts på ett par sekunder igår lördag men ingenting farligt. Höll på någon timme ungefär. Idag söndag verkar allting fungera bra igen.

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Sun Jan 18, 2015 18:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Oct 21, 2005 08:45
Posts: 127
Location: Umeå
Hade störande ofta återkommande "drop-outs" under nyårs- och trettonhelgen. Verkar vanligt enligt Linns forum och Tidal utökar tydligen antalet servrar eftersom och uppmanar användarna att rapportera problem till dem (med klockslag och land).


Top
   
PostPosted: Mon Jan 19, 2015 00:30 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Fri Dec 23, 2005 01:44
Posts: 19
Location: Stockholm
Problemen med inloggning är löst iom att jag upptäckte att det fanns en uppdatering av programvaran för Majik dsm. Som nybliven ds-användare är jag inte riktigt van att vara sysadmin för stereon oxå :oops: För övrigt kunde Linns felmeddelande varit lite tydligare (unknown error).

_________________
Pelle G


Top
   
PostPosted: Tue Jan 20, 2015 18:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
Bandbreddsproblemen har även jag stött på lite av och till, väntar nog med att införskaffa tjänsten permanent tills de fått ordning på kapaciteten. (inte märkligt om dom inte har kapacitet nog så här i början, det är svårt att dimensionera kapacitet efter X antal användare.)

I övrigt en rätt trevlig tjänst, tycker fortfarande flac från NAS är bättre men det är en kul tjänst som ger snabb tillgång till väldigt mycket musik och framförallt är den användbar på t.ex. fest osv.

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited