selleri.de

En plats för sveriges linnister.
Aktuellt datum och tid: sön okt 25, 2020 05:04

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 UTC+2

Ny tråd  Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Grattis Mikael !
InläggPostat: tis okt 13, 2020 17:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det här spårar ju ur helt! Det där med uppitchad-LP12-snacket körde Radiolagret och Olle (RIP) i Alingsås med på det tidiga 90-talet men hade inte kunnat drömma om att någon ”seriös” handlare skulle köra med det år 2020.

InläggPostat: tis okt 13, 2020 17:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

LinnArts skrev:

Tack för mig...
Tänk om jag hade fått 1 öre varje gång jag sett medelålders män ha olika åsikter på nätet, då hade jag haft minst 11.50kr

Hej Lennart, du kan väl förklara vad Signaturmetoden är så alla kan hänga med i resonemangen. Gärna med något praktiskt lyssningsexempel. Då blir det mer fakta att debattera i forumet.

InläggPostat: tis okt 13, 2020 19:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

stefan skrev:
Det här spårar ju ur helt! Det där med uppitchad-LP12-snacket körde Radiolagret och Olle (RIP) i Alingsås med på det tidiga 90-talet men hade inte kunnat drömma om att någon ”seriös” handlare skulle köra med det år 2020.
Jag köpte min första Sondek av Olle på Hifi-Consult i Alingsås, 1989 var det.

Olle hade bytt in den, och jag köpte den, en nästan ny spelare med Valhalla och Ittok LVII billigare
än vad en ny med Akito kostade. Som 16-åring var jag då nöjd med mitt fynd jag betalde med egna
pengar från extrajobb och sommarkneg...

Olle sa att han gillade verket, men att han föredrog annan arm och PU än vad Linn hade att erbjuda.
Han menade på att det gick att göra en spelare som han skulle tycka om med rätt kringutrustning.

De sålde ju bl a Forsell, Michell och Simply Black där.

Inte ett ont ord om spelaren i sig (kanske för att han ville sälja den). =)

Men, On Topic igen: Som jag skrev i en annan tråd så är det ju vanskligt att bedöma prylar när de
bedöms på olika sätt. Att skriva att något är super-duper-bra och överlägset säger ju inget alls om
det är bedömt på andra grunder...

Enkelt, logiskt.

/M

InläggPostat: ons okt 14, 2020 12:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Carl skrev:
LinnArts skrev:

Tack för mig...
Tänk om jag hade fått 1 öre varje gång jag sett medelålders män ha olika åsikter på nätet, då hade jag haft minst 11.50kr

Hej Lennart, du kan väl förklara vad Signaturmetoden är så alla kan hänga med i resonemangen. Gärna med något praktiskt lyssningsexempel. Då blir det mer fakta att debattera i forumet.
+1 på det. Jag saknar iofs alla de som av olika anledningar har lämnat forumet, eller bara är inaktiva. Jag uppskattar all input, det ger faktiskt kunskap, vare sig det är Haraldurs Old School eller Eriks konservativa syn. Det är väl synd om forumet splittras som vänsterrörelsen på 70-talet (utan några andra liknelser)?

/ B

Dahlqvist DQ10a + B&W 603 S3

InläggPostat: ons okt 14, 2020 17:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Klipper ner och kommenterar några få bitar.
LinnArts skrev:

Man ber mig tala om vilken metod jag väljer för att utvärdera saker, när jag gör det så får jag bastning för det...
“Man” var jag som frågade i en annan tråd. Tack för det som jag ser humoristiska svaret :) Bra att du klargjort för att du inte använder Tunedem som måttstock. Det förklarar väldigt mycket.
LinnArts skrev:

Har man inte heller lyssnat när jag talat om vad jag har byggt och vilka förutsättningar och att jag har byggt mina mässpelare 2017/2018 som jag tycker att de skall låta så blir det missuppfattningar att de två man har hört var byggda för att bli exacta och spela snyggt och med fundament ja då blir de lite livlösa men väldigt detaljerade.
Detta är kanske en av de längsta och mest svårtolkade meningarna på länge, men som deltidsdyslektiker så skiter vi i att leka gramatikpolis. Då skulle jag sitta på anstalt för länge sedan ;)
Jag antar att du åter igen refererar till mig som ”man”.
Skriver väl samma sak igen, När slutar en LP12 vara en LP12 utan en skivspelare som ser ut som en LP12:a?
Jag har all respekt för det du gör och ditt enorma intresse och engagemang.
Ang de spelarna som jag lyssnat på så tog jag mig tiden, av intresse, att lyssna på tankarna kring dessa samt läst om bygget av dessa. Gillar verkligen dina bilder på byggen!

InläggPostat: sön okt 18, 2020 11:08 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem
Användarvisningsbild

Roland skrev:
LinnArts skrev:
Allt utvärderat under Signaturmetoden.
Vad är signaturmetoden för något?
Carl skrev:
LinnArts skrev:
Tack för mig...

Jag skulle också tycka det vore intressant och klargörande om du kunde beskriva Signaturmetoden Lennart.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 UTC+2